named a DNS servery

Sobota Leden 18 14:29:03 CET 2003

On Sat, Jan 18, 2003 at 11:10:08AM +0000, Antonín Kolísek wrote:
> Dobrý den,
>  mám malý problém s DNS serverem BIND. Používám jej jako dns-cache.
> Problém je v tom, že poskytovatel připojení mi z nějakého důvodu přes den
> poskytne jen jeden DNS server a večer další dva,ale když spustím BIND ráno,
> detekuje jen ten jeden server a večer o těch dalších dvou neví. Pomůže jedině
> restartovat named. Nejde nějak nastavit,aby si zjišťoval další DNS servery
> mého poskytovatele?

A kam ty jeho DNS servery pisete? A jak vite, ze ty ostatni uz
nepouziva?

Ciste teoreticky si muzete napsat do /etc/named.conf:

options {
        directory "/var/named";
        forwarders {
                IP1.IP1.IP1.IP1;
                IP2.IP2.IP2.IP2;
        };
};

V tomto pripade se DNS server pta primo, ale take tech vyjmenovanych
forwarder serveru. Ktera odpoved prijde drive, ta vyhraje. Pokud byste
se chtel ptat jen forwarder serveru, musel byste tam mit:

        forward only;

V kazdem pripade byste pak mel mit v /etc/resolv.conf pouze jeden zaznam
na DNS server a to:

nameserver 127.0.0.1

--
                        Milan Kerslager