iproute2

Neděle Leden 19 14:34:02 CET 2003

On Sun, Jan 19, 2003 at 02:12:28PM +0100, Jakub Maa01 Jirků wrote:
> Ifconfig a route jsou stare, spis prastare, chcete-li lety odzkousene
> nastroje, zatimco iproute je relativne nova vec. A proc to prepisovat na
> nove utility, kdyz to takhle funguje?
Opravte ma ked sa mylim, ale ja mam ten dojem, ze uz dlhsi cas programy ako
ifconfig a route su vo vnutri inym "frontendom" ku kernelu, kvoli zachovaniu
kompatibility, a kernel vlastne bezi aj tak len na "iproute2". Nepriamy dokaz
je, ze obe uspesne mixujem a nemam s tym problemy.

Podla mna (vid vyssie), ked ti funkcnost "starych" utilit vyhovuje, tak je to
uplne jedno, lebo interne spravia presne to iste.

> Ano. Iproute je mensi a pritom poskytuje funkce, o jakych se muze ifconfig,
> route a dalsi jenom zdat (to se netyka jenom utility ip, ale napriklad
> utility tc) a navic se (pry) jejich syntaxe podoba Ciscu.
No, tak trochu, ale su tam podstane rozdiely, napr.

pridat novu rutu:
ip route add blahblah (iproute2)
ip route blahblah (cisco)

zmazat rutu:
ip route del blahblah (iproute2)
no ip route blahblah (cisco)

zmenit rutu:
ip route change blahblah (iproute2)
????? (cisco)

vypisat rutu:
ip route ls blahblah (iproute2)
show ip route blahblah (cisco)

Okrem toho mi na ciscu chyba najdolezitejsi prikaz: vim :-)

> Iproute poskytuje vsechny funkce standartnich utlit jako ifconfig, route,
> iptunnel a netstat, a navic vsechno co muze smerovac potrebovat, napriklad
> routovani a shapovani podle politiky (jaka ip adresa jakou rychlosti) a
> pocitani prenesenych dat pro tyto, rozdelovani zateze mezi nekolika linkami
> a podobne.
Ano, toto vsetko sa s tym skutocne da robit, uz od jadra 2.2, a je to velmi
flexibilne a mocne, ale zaroven zlozite jak svina :-).

> Jakub Maa01 Jirků <maa01 na seznam.cz>
Bye,

             How does cat play with mouse? cat /dev/mouse