iproute2

Jakub Maa01 Jirků maa01 na seznam.cz
Neděle Leden 19 17:08:03 CET 2003

Sun, Jan 19, 2003 at 02:34:02PM +0100, Peter Surda napsal(a):
> Opravte ma ked sa mylim, ale ja mam ten dojem, ze uz dlhsi cas programy ako
> ifconfig a route su vo vnutri inym "frontendom" ku kernelu, kvoli zachovaniu
> kompatibility, a kernel vlastne bezi aj tak len na "iproute2". Nepriamy dokaz
> je, ze obe uspesne mixujem a nemam s tym problemy.

Je to tak. Ale to na tom, ze se tvurcum distribuci nechce prejit nic
nemeni. Bohuzel.

> Podla mna (vid vyssie), ked ti funkcnost "starych" utilit vyhovuje, tak je to
> uplne jedno, lebo interne spravia presne to iste.

No nektere veci jsou docela zasadni, treba virtualni interfacy vs
sekundarni adresy (zvlast treba u samby, ktera pouziva broadcasty).

> No, tak trochu, ale su tam podstane rozdiely, napr.
>
> pridat novu rutu:
> ip route add blahblah (iproute2)
> [...]

S Ciscem jsem nikdy nepracoval, jenom jsem to nekde zaslechl.

> Ano, toto vsetko sa s tym skutocne da robit, uz od jadra 2.2, a je to velmi
> flexibilne a mocne, ale zaroven zlozite jak svina :-).

K tomu nemam co dodat :)

--
Jakub Maa01 Jirků <maa01 na seznam.cz>

<Beeth> Girls are like internet domain names, the ones I like are already taken.
<honx> well, you can stil get one from a strange country :-P