Zase ty oddily...

Ales DOLECEK ales_d na seznam.cz
Neděle Leden 19 19:21:25 CET 2003

On Sun, 19 Jan 2003 16:01:05 +0000 (UTC)
metaxa na zmail.sk (L.P.L.) wrote:

> Dobry den,
>
> mejme toto rozlozeni disku (od zacatku ke konci disku):
>
> 1) [linuxove partitions], FAT32 prim, FAT32 prim
> 2) FAT32 prim, FAT32 prim, [linuxove partitions]
>
> Da se rict, ktera moznost je lepsi? Spis nez o rychlost systemu (to je
> asi jedno, ktera moznost) mi jde o to, nedelat chaos v MBR.
>
> Dekuji.

Lepší je nedělat Windowsům problémy (nebo je udělají ony vám :-) a proto
je lépe použít druhou možnost. Linuxu je v podstatě jedno odkud poběží.

Nevím co má být v oněch FAT32, ale upozorňuji vás, že Windows špatně
snášejí více než jednu primary partition. Tedy při instalaci - pokud to
tímto způsobem překopete poté co jsou Win nainstalovány nemělo by to
vadit.

Samozřejmě, že dvě primary FAT32 použijete pokud chcete do každé
nainstalovat jinou "instanci" Win (například pracovní v jedné a
testovací/hry v druhé). Pak ale budete potřebovat nějaký boot manager,
který vždy označí nepoužívanou partition jako hidden.

Vím, že to umí XosL, který je free. Mimochodem v jeho dokumentaci se
dočtete o problémech s více primary partitions pod jedněmi Windowsy a
způsoby jak se s tím vypořádat.

                                                Aleš