USB-storage - jak funguje ?

Michal Cihar cihar na email.cz
Středa Leden 22 01:04:49 CET 2003

Petr Skoda wrote:
> [...]
>
> stale se mi jedna o ten fotacek gsmart LCD2 (Mustek) - uz jsem to tu
> popisoval nedavno - zadna reakce.
>
> Chape nekdo jak funguje USB-storage driver v Linuxu pro dane zarizeni?
> Podle toho, co jsem zatim nalezl je vzdy potreba napsat pro dane zarizeni
> do prislusneho zdrojaku jeho identifikaci do unusual_devs.h a tam
> prislusne hexacody a typy protokolu dat do UNUSUAL_DEV () .
> Pak se teprve pozna a vi jak ma komunikovat .
>
> Je to tak, nebo je neco generickeho co se hned aktivuje a to ze to nechodi
> je znamka toho, ze ten protokol neni az tak standardni ?

Protokol je standardni, ale implementace v nekterych zarizenich (vcetne
toho tveho) standardy nedodrzuje, proto se museji pouzivat hacky typu
UNUSUAL_DEV.

> Zatim jsem nabyl dojmu, ze to, ze vetsina slusnych fotaku zfleku funguje
> jako USB-storage a staci dat mount -t vfat /dev/sda1 /kamera,
> je dusledek primeho zaznamu pro tento konkretni stroj ve zdrojaku usb
> driveru nebo v nejake databazi kterou si Linux nekde uchovava.

Nemusi - normalni usb-storage zarizeni by se melo identifikovat jako
usb-storage (nekde v identifikaci zarizeni na je misto na typ zarizeni),
kernel to pozna a funguje to.

> Tedy (si myslim) ze pokud neni kazda konkretni kombinace hexacisla
> vendorid produktid uvedena system nefunguje.
>
> Je to tak ? Pokud ne, co by jste doporucili ke studiu (tj ktery soubor
> Linuxu mam zkoumat, abych prisel na to co tomu chybi) ?

Nejdriv bych doporucil zkusit co nejnovejsi kernel, usb je jedna z hodne
menenych casti a treba to v 2.5.x kernelu bude fungovat.

> Pritom, jak uz jsem napsal drive, neco se najde a dokonce vi kolik je v
> kamere pameti ?

Nejspis to bude chtit neco pridat nejaky UNUSUAL_DEV, ale co, to se bude
zjistovat blbe.

BTW: jestli to ma neco spolecnyho s necim z tohodle:
http://qbik.ch/usb/devices/search_res.php?pattern=gsmart
tak v gphoto je pro to experimentalni podpora
(http://gphoto.sourceforge.net/proj/libgphoto2/support.php), takze pri
trose stesti...

--
S pozdravem