Re: ako na vyrobu suse CD

Oak Oak.brno na seznam.cz
Středa Leden 22 09:19:53 CET 2003

Dobrý den,

Dne 21. leden 2003, <linux na linux.cz> napsal:

> zdar
>
> na suse ftp sajte su vystavene binarne rpmka a adresarova struktura
> davajuca sancu na installer. Nenasiel som k premene tohoto ziadny
> konkretny "usefull" pokec a nechcem to stiahnut nez mi bude jasne co s
> tym.
> Staci mi vediet ak je to 1 CD ze je to tak a aka je adresarova struktura
> (mkisofs a idem). Pokial je cd viac (predpokladam) tak by som chcel
> vediet co s tym ked to stiahnem (okrem moznosti skladovat to na disku co
> nepripada do uvahy dlhodobo).

Pokud pominu možnost si SuSE koupit (což jednou za čas
považuji za rozumný vzhledem k dokumentaci a podpoře),
tak je nejvhodnější prostě distribuci rozsekat na CD:
 - na první CD všechny adresáře kromě /suse/i686
 - na další vždy část /suse/i686, celkem asi 6 CD
 - nemusíte stahovat adresář se zdrojáky, pokud budete
chtít vyloženě nějaký src balíček, stáhnete si ho zvlášť;
ušetříte tak nějaký to GB.
Tak asi první 2 týdny je potřeba nechat celou několika
gigovou instalaci na disku, než se Vám instalace trochu
ustálí (určitě přijdete na to, že chybí něco, co
potřebujete). Později, pokud budete potřebovat aplikaci,
prostě přetáhnete balíček z příslušnýho CD na disk a
nainstalujete; tady ale bude problém u větších aplikací
se složitými závislostmi, který YaST umí vhodně řešit.
V takovým případě by jste musel vše nakopírovat do původního
stavu na disk a poté spustit YaST2.

Taky jsem se díval, že by asi šlo upravit soubory ARCHIV.gz
a INDEX.gz nebo jak to tam je, podle originálních SuSE CD
(výpisy by šly vygenerovat vhodně použitým příkazem ls
a pak dávkovým zpracováním textu). Ale má to 2 háčky -
jednak to považuji za nepřiměřeně pracný a jednak to může
být v rozporu s licenčními podmínkami SuSE (to by jste si
musel prozkoumat).

Zdraví

Oak

Reklama: