Zase ty oddily...

Miroslav BENES mbenes na tenez.cz
Čtvrtek Leden 23 17:39:45 CET 2003

> Nesouhlasim, staci mi v fdisku zvolit bootovaci oddil na Win a Windowsy
> mi zatim vzdy nabootovaly.

Ne v případě, že :
 - budete mít dvě verze Woken ve dvou partišnách
 - skrývání / odkrývání uděláte ručně
 - přehození Acive flagu uděláte taky ručně

Termín "ručně" v posledních dvou krocích znamená např. použití
fdisk-u z linuxu.

V takovém případě to místo bootování padne na hubu, protože
kromě viditelnosti + "aktivity" se ještě někam (přiznám se nevím
jak) zapisuje která partišna je označena jako C:
Přitom pokud stejným způsobem dáme aktivní flag partišně se
zavaděčem linuxu, tento bez problému nabootoje (a bude schopen
přístupu na všechny FATky) bez ohledu na to jak jsou partišny z
Woken viditelné, rozhádané nebo jakkoliv jinak nenormální.

Pokud ovšem použijete inteligentní zavaděč, můžete klidně mít
obě tyto primární (!) partišny _současně_ viditené a bude to
normálně fungovat.

> To by stalo za to vystavit to na Web aby se na ty osklive vlastnosti
> oskliveho OS dalo ukazovat prstem. :-D

Tak tak, souhlasím. Taky bych to chtěl vidět, když je to
reprodukovatelné. Což ovšem u Woken nebude tak snadné, když si
občas dělají co chtějí :)

Miroslav BENES
E-mail   : mbenes na tenez.cz
TENEZ Chotebor, a.s