ACL over NFS - interoperabilita

Michal Dobes dobes na tesnet.cz
Čtvrtek Leden 23 18:07:04 CET 2003

Jan Kasprzak wrote:
> Mate nekdo zkusenosti se sdilenim svazku podporujiciho access control listy
> na souborech pomoci NFS mezi ruznymi systemy? Jde mi jednak o to, jestli
> se podle ACL ridi pristup (to asi ano), a jestli jde i vzdalene
> na souborech nastavovat ACL a cist je.
>
>         Nekde jsem cetl, ze Solaris ma nejaky zvlastni RPC protokol
> vedle NFS, ktery se pouziva prave pro cteni/nastavovani ACL. Jak jsou
> na tom jine systemy?

Ano, Solaris to ma. Tusim, ze taktez True64, Irix (pouze u trusted
verze?), HP-UX a AIX vlastni podobnou funkcnost.
Solaris to ma nabastleno primo v nfsd, True64 pouziva nejaky dalsi
demonek (proplistd?).
Vzajemna spoluprace je ale nulova. :-((
Pro linux nekde byla verze spolupracujici se Solarisem, protoze
Sun to kdysi zverejnil i vcetne prislusnych zdrojaku.
Poradek by do toho mel vnest NFS v4, az se stane beznou realitou.
A navic je v tom trosku neprijemnost, ze ACL dle NFSv4 se moc
nepotkava s Posix ACL listy na filesystemu.
Apropo, uz nejake linux distribuce nativne podporuji ACL? V Suse8.1
neco je, jak jsou na tom dalsi?

	Majkl