USB-storage - jak funguje ?

Petr Skoda skoda na pleione.asu.cas.cz
Čtvrtek Leden 23 22:01:20 CET 2003

On Wed, 22 Jan 2003, Michal Cihar wrote:

> Protokol je standardni, ale implementace v nekterych zarizenich (vcetne
> toho tveho) standardy nedodrzuje, proto se museji pouzivat hacky typu
> UNUSUAL_DEV.

> Nemusi - normalni usb-storage zarizeni by se melo identifikovat jako
> usb-storage (nekde v identifikaci zarizeni na je misto na typ zarizeni),
> kernel to pozna a funguje to.

Uz tomu zacinam pomalu rozumet - to co vidi lsusb nebo jadro v devices
by melo ric ze je to storage-class a jaky protokol (Bulk) a pak neco
dalsiho co slusnemu standardu staci k tomu aby se s tim bavil. Pokus ale
vyrobce nedodrzi normu tak to korektne neco duleziteho nerekne (napr typ
protokolu) ale kdyz to znasilnim ze mu reknu pro tohle zarizeni (podle
Vendor/produkt ID) pouzij tenhle protokol (napr Bulk) tak to chodi :
teoreticky

Je to tak ?

> menenych casti a treba to v 2.5.x kernelu bude fungovat.

No zkusim to - Da se strcit do normalni RH8.0 nebo to musim cele prekopat
?

> Nejspis to bude chtit neco pridat nejaky UNUSUAL_DEV, ale co, to se bude
> zjistovat blbe.

Hm to je ta otazka Mily Watsone !

> BTW: jestli to ma neco spolecnyho s necim z tohodle:
> http://qbik.ch/usb/devices/search_res.php?pattern=gsmart

Ne bude to neco jine - viz dalsi mail

Nicmene diky

*  Petr Skoda                         Tel   : (323) 649201, l. 361     *
*  Stelarni oddeleni                          (323) 620361, 620136     *
*  Astronomicky ustav AVCR            Fax   : (323) 620250             *
*  251 65 Ondrejov                    e-mail: skoda na sunstel.asu.cas.cz  *
*  Ceska republika                            pskoda na mbox.cesnet.cz     *