RedHat vs Debian

Jakub Maa01 Jirků maa01 na seznam.cz
Čtvrtek Leden 23 22:53:58 CET 2003

> Dobry den,

I Vam

> uz nejaky cas pouzivam RedHat a jsem s nim pomerne szity. Tim myslim ze
> jsem zvykly na directory layout, umisteni conf souboru. A vubec

Directory layout i umisteni konfiguracnich souboru je skoro stejne,
snad skripty na globalnikonfiguraci (je jich jenom par) jsou v
/etc/default a sitove v /etc/network, namisto /etc/sysconfig

> instalaci a nastavovani systemu (temer vsechno, kde to ma pro mne
> vyznam, delam rucne).

Tak to mate v pohode :)

> Nicmene ted se mi dostalo nekolika impulsu, ktere mne primely k uvaze o
> prechodu na Debian.

Zkusim hadat -- nakolik to souvisi s omezenim podopory pro ,,stare``
verze?

> Nemam zajem vyvolavat nejaky flame-war, chtel bych se jen zeptat lidi
> kteri necim podobnym prosly (a prechod dokoncily), nakolik je "admin's
> system interface" odlisny oproti RH a jake ma (z vaseho pohledu) Debian
> vyhody/ nevyhody. A naopak.
>
> Jde mi teda o veci jako konfigurace, instalace, updatovani, rekomplovani
> balicku atd.

Admin's system iface se podle mne sklada predevsim z vimu, aptitudu a
debconfu :) Debian ma vyborny balickovaci system, jehoz jednou ze
schopnosti je spoustet skripty pri instalacich balicku a vetsina
balicku toho vyuziva, tj proftpd se vas pri instalaci zepta, jestli ho
chcete zpustit standalone nebo z inetd, xka se vas zeptaji jakou kartu
mate a jake rozliseni chcete a podobne. Nevim jestli tohle umi jine
distribuce, ale pokud ne, tak mi to prijde dost zasadni. Navic pokud
chcete zmenit konfiguraci neceho a nechce se vam lezt do koniguracniho
souboru, tak muzete vyvolat tentyz dialog jako pri instalaci balicku.

> Dik moc,
>
> Dan
>

> P.S. vim o tom, ze jasne nejlepsi metoda je to vyzkouset :)

Ale predtim musite vedet co to umi a jak to pouzivat, jinak budete
nejspis zklaman :o)

--
Jakub Maa01 Jirků <maa01 na seznam.cz>

7. Neozbrojená sekta není sektou.