RedHat vs Debian

Vaclav Ovsik Vaclav.Ovsik na i.cz
Pondělí Leden 27 13:06:41 CET 2003

On Thu, Jan 23, 2003 at 09:46:48PM +0100, Petr Balas wrote:

> To je problem. Debiani balicky maji velice silne zavislosti a nahrazeni
> balicku svou prekompilovanou verzi nemusi byt trivialni. Na druhou stranu
> kouknete se, co budete potrebovat - je slusna sance, ze v Debianu uz je
> vse potrebne (ja zatim neprekladal nic mimo kernelu).
>

> Jinak stable Debian byva dost konzervativni a jeho balicky dost stare
> (tech nekolik milionu podporovanych architektur je znat - vychytani chyb
> chvili trva). Pro pouziti na workstation doporucuji spis testing.

Pouzivam stable a tech par veci co potrebuju mit aktualnich si proste
prekladam sam. Nemyslim si, ze je nutne cpat vsechno do balicku
v pripade, ze to nehodlam dat na vice stroju. (Napr. mplayer, kodeky
apod.)

V debianu je bajecna vec: stow (Organiser for /usr/local/ hierarchy...)
http://www.gnu.org/software/stow/

Normalne zkompiluju balicek ze zdrojaku s prefixem /usr/local, coz je
default. Pak udelam typicky
make install prefix=/tmp/blabla-X.Y

Pod rootem presunu adresar /tmp/blabla-X.Y, do
/usr/local/stow/blabla-X.Y, prevlastnim na root:staff, ...
Pod timhle adresarem by mela byt struktura tak je je ocekavana
v /usr/local (bin,man,lib,...)

Pak se pusti v /usr/local/stow/
stow blabla-X.Y
o ono to nasymlinkuje vsechno z blabla-X.Y do /usr/local,
kdyz jsou nejake dyn. knihovny, jeste je potreba pustit ldconfig.

A je to. Poradek je - ve chvili kdy me balicek omrzi dam

stow -D blabla-X.Y
a symlinky jsou pryc. Pak ho muzete treba smazat.

Na Debianu zadny balicek nesmi strkat soubory do /usr/local, pouze
adresarove struktury. /usr/local je tedy rezervovany pro lokalni
pouziti.
Pokud pouzivate neco RPM-based, doporucuji zvolit jiny adresar nez
/usr/local (treba /usr/local2). Videl jsem RPM balicky se soubory
v /usr/local.

Ja jenom aby se i o takove moznosti vedelo...
--
Zito