TV out na Matrox G400 DH (was: Re: TV-Out pro filmy z RH80)

Ctirad Fertr phanatic na NONOSPAMvolny.cz
Čtvrtek Leden 23 23:48:57 CET 2003

> Tagze Preferences -> Video -> VIDIX. Alebo kup Matrox ;)

Když už tu byla zmínka o  Matrox v souvislosti s přehráváním filmů na TV,
rád bych věděl co kdo používáte k tomuto účelu právě na matroxkách.

Moje zkušenosti zatím nic moc. Mám G400 MAX DH a pořád mi TV out pod linuxem
nechodí jak bych si představoval. Zkoušel jsem:

1. Použít framebuffer - zkompiloval jsem vše potřebné do kernelu a po
rebootu jsem měl fb0 a fb1 (což je mimochodem úplně super, protože se to
chová jako dvě plnohodnotné nezávislé videokraty).  Pak jsem zjistil, že ten
postup posaný v dokumentaci Mplayeru je naprostá zhovadilost. Udělal jsem to
tedy jinak, pomocí matroxset jsem si přepnul druhý výstup do režimu TV/PAL a
pomocí fbset a jednoho lehce upraveného skriptu z Mplayeru jsem si tento
výstup přepnul na rozlišení 768(720)x576x32bpp. Až potud super a plně
funkční. Bohužel Mplayer sice umí přehrávat ve fb, ale neumí v něm
resajzovat na fullscreen. Takže to sice přehrává krásně, ale když má film
menší šířku než nějakých těch 720 pixelů, tak z toho vznikne jenom okénko
uprostřed obrazovky :(((
Ale jinak to běží skvěle a úplně nezávisle na primárním monitoru, kde
mezitím můžu čachrovat s konzolí nebo X bez jakéhokoliv vlivu na dění na
druhém výstupu.

2. Použít DirectFB, který umí sám od sebe obsloužit druhý výstup u matroxky,
včetně přepnutí do správné normy i rozlišení. - nainstaloval jsem to
(zahrnuje opatchování kernelu a jemnou úpravu fb.h, kvůli VSYNC), poštval na
to Mplayer, chodí to, ALE. Po dobu používání druhého výstupu, zhasne ten
primární. Dokumentace o tom mlčí, takže nevím zdali jde o bug nebo o
feature. Dále potom se obraz divně trhá. Bez přepínače -vsync je to úplná
tragédie, protože dolní polovina obrazu někdy úplně uskakuje - nedovedu to
dost dobře popsat - jako by někdy ty buffery přepínal ve špatném pořadí a
občas se vracel o pár snímků zpátky nebo co. S -vsync je to výrazně lepší,
naprvní pohled dokonalé, ale při táhlých pohybech kamery je vidět, že to
stále není ono. Jakoby tu a tam vypadávaly snímky, přitom zatížení CPU je
někde lehce nad 20%.

Jak to děláte vy ? Co se vám osvědčilo.

Ctirad