Zase ty oddily...

Stanislav Meduna stano-cznews na meduna.org
Čtvrtek Leden 23 23:29:39 CET 2003

On Thu, 23 Jan 2003 14:53:52 +0000 (UTC), Matus fantomas Uhlar wrote:

: tuto ficuru maju bezne disky 10-15 rokov, afaik. Skoda ze som zaciatkom
: 90ych rokov nemal PC a nenaprogramoval to na PC :-( mali by diskety vyssiu
: kapacitu...

To nie je len zalezitost programovania - hodinova frekvencia
sa na FDC softwareovo menit neda, takze uhol zabrany jednym
sektorom nejde zmenit. Viem to, mal som doma k CP/M stroju
najprv 8" a potom 5 1/4" mechaniku so zbastlenym radicom
a poznal som HW aj SW. Z tej 8" sa vyssia kapacita robila
tak, ze sa vystrihla druha diera na indexovy otvor a zo single
side sa tak urobilo double-side medium :-)

: - na zatiatku disku sa rychlejsie citaju/zapisuju bloky dat
: nakolko je tam vacsia hustota sektorov

Nie vacsia hustota, ale je ich viac, kedze maju k dispoziciu
dlhsiu stopu.

: - v strede disku (fyzickom, vzhlaodm na vyssie uvedeny jav by som skor
: povedal ze v 2/3 az 3/4 dat) sa lepsie seekuje pretoze sa tam rychlejsie
: pohybuje hlavicka ako na okrajoch.

???

: mozno by stalo za to este porozmyslat ci ten comp tak casto
: swapuje, a podla toho umiestnit swap skor ku koncu disku
: alebo na koniec...

Akonahle stroj pravidelne swapuje, treba zabudnut na disk
a prikupit pamat. Spekulaciou s rozmiestnenim oddielov
sa da ziskat par desiatok percent, lenze z radovo
horsieho vykonu, ako ked neswapuje.

Zdravi
--
                                   Stano