Zase ty oddily...

Matus fantomas Uhlar uhlar na fantomas.sk
Čtvrtek Leden 23 15:53:52 CET 2003

Jarda Mikulík <jarda.mikulik na jetedata.cz> wrote:
-> Ani nepsal jsem ze vsechny disky. Spickove disky ktere maji jinou
-> hustotu sektoru vzhledem k fyzicke delce stopy (vzpominate jak je to
-> dlouho co toto umi MAC i s obycejnou disketou?)

tuto ficuru maju bezne disky 10-15 rokov, afaik. Skoda ze som zaciatkom
90ych rokov nemal PC a nenaprogramoval to na PC :-( mali by diskety vyssiu
kapacitu...

-> tento jev (rychlejsi na zacatku, pomalejsi na konci) zpravidla nemaji.

pokial ja viem

- na zatiatku disku sa rychlejsie citaju/zapisuju bloky dat nakolko je tam
vacsia hustota sektorov a pocas otacky disku sa pristupilo k viac sektorom.

- v strede disku (fyzickom, vzhlaodm na vyssie uvedeny jav by som skor
povedal ze v 2/3 az 3/4 dat) sa lepsie seekuje pretoze sa tam rychlejsie
pohybuje hlavicka ako na okrajoch.

-> Nicmene urcite si swapem na zacatku disku nic nepokazite a pokud to bude
-> (stale casto je) rychlejsi tak je to lepsi nez kdyz bude na konci a bude
->  pomalejsi, no ne?

mozno by stalo za to este porozmyslat ci ten comp tak casto swapuje, a podla
toho umiestnit swap skor ku koncu disku alebo na koniec...

 Windows 2000: 640 MB ought to be enough for anybody