RedHat vs Debian

Jan Houstek houstek na karlin.mff.cuni.cz
Pátek Leden 24 07:25:11 CET 2003

> No treba moje aktualni potreba na RH. Binarni balicek Samby je
> zkompilovan bez --with-acl-support atd. Takze jedina pomoc je
> rekompilace SRMPS.
>
> Co se tyka Debianu, pak zatim jen tise predpokladam, ze by to mohlo byt
> stejne tak jednoduche (nebo jednodussi :) jako v RH. Tzn. install ekviv.
> SRPMS, upravit config (v RH *.SPEC) a pak Debian ekvivalent rpmbuild.

System zdrojovych balicku v debianu je velmi propracovany. Vetsinou je
jeden zdrojovy balicek spolecny pro vice binarnich balicku (debian ma
vetsinou balicky mensi nez vetsi). Samotny zdrojovy balicek se sklada ze 3
souboru - xxxx.orig.tar.gz (originalni verze tak, jak ji produkuje autor,
pripadne archiv obsahujici vice originalnich tarballu), xxxx.diff.gz
(soubor obsahujici vsechny zmeny, ktere tam debian udelal) a xxxx.dsc
(description).

V praxi to vypada asi tak, ze date

apt-get build-dep xxxx

coz nainstaluje vsechny devel baliky, ktere jsou na kompilaci xxxx
potreba. Pote

apt-get source xxxx

Stahne onen zdrojovy balicek.

dpkg-source -x xxxx.dsc

balik rozbali. "Makefile" celeho baliku je v souboru debian/rules v tom
rozbalenem adresari. Staci ho chvilku procist a je jasne, jak system
funguje. Takze napr. pro sambu s podporou ACL staci pridat v ./configure
patricnou option. Vyroba binarnich balicku se spusti treba takto

fakeroot debian/rules binary

(binary je target pro vyrobu binarnich .deb a fakeroot je tam kvuli make
install apod. Pochopitelne neni nutny, pokud kompilujete pod rootem, coz
ale nepredpokladam).

-- Honza Houstek