debian - mplayer

Jan Houstek houstek na karlin.mff.cuni.cz
Čtvrtek Leden 30 10:22:05 CET 2003

> Tobe pripada jednodussi hledat posledni verzi mplayeru stahout ji,
> zkompilovat a nainstalovat nez napsat apt-get install mplayer-k6?

Abych pravdu rekl, tak skoro ano. Nez dat apt-get -s install mplayer a pak
zkoumat, proc proboha to potrebuje padesat ruznych balicku vcetne podpory
pro DVD (coz nepotrebuju), hromadu kodeku, ktere nepouzivam a na druhou
stranu bez kodeku, ktere potrebuju (realplayer apod.), tak to mi skutecne
prijde jednodussi stahnout si kodeky a mplayer z jeho domovske stranky,
nahrat kodeky tam, kam chci, pripravenym skriptem zkompilovat mpalyer a
bud ho nainstalovat jako deb balik (bez zavislosti) nebo do /usr/local.

Casove to pro cloveka, ktery to nedela poprve znamena tak 5 minut prace +
doba kompilace a presne potom vim, co mplayer umi a co ne a nezanesu si do
distribuce zmatek. Vykonostni stranka je na mem pocitaci ted uz
nepodstatna.

> Kdyz si zkompilujes glibc na miru svyho pocitace tak taky bude o neco
> rychlejsi a takhle muzes pokracovat se vsim ;-). Proste budto jses linej
> si veci kompilovat a pouzivas baliky, ktery nekdo vicemene univerzalne
> zkompiloval, a nebo kompilujes kazkou vec abys napr. dosah maximalniho
> vykonu. Ja s jeho balicky nemam problem a fakt mi nevadi jestli to je o
> trochu pomalejsi nez by mohlo byt, protoze to funguje a usetri mi to
> dost casu (shanet novy verze, kompilovat, ...).

Proste ten zabalickovany mplayer mi "nesedl" nejdrive proto, ze na mem
pomalem pocitaci Celeron/366, posleze pretaktovany na 400, neprehraval
plynule to, co po rekompilaci ano, a pritom jsem instaloval balik
optimalizovany pro muj procesor. V soucasne dobe mi zase vadi, ze
instalace mi zanese do distribuce spoustu zbytecnych veci (osobne bych
zabalickovani mplayeru resil trochu jinak).

Popsane skutecnosti me primely k investovani casu do prozkoumani moznosti
mplayeru (coz znamenalo par minut cteni ./configure --help a dokumentace
obsazene ve zdrojacich) a od te doby si mplayer kompiluju sam. A muzu to
vrele doporucit, protoze narozdil od nekterych jinych projektu tohle
skutecne JE jednoduche.

-- Honza Houstek