Dotaz na radu RH 8.x

Miloslav Trmac mitr na volny.cz
Pátek Leden 24 11:16:07 CET 2003

Dobyr den,
On Fri, Jan 24, 2003 at 10:54:31AM +0100, Michal Vymazal wrote:
> Zdravim vsechny. Rad bych se zeptal, zda nekdo nevite kudy se bude rada
> RH 8.x ubirat.
Nejsem zamestnanec RH ani prilis uzky spolupracovnik (napr. Milan
Kerslager mozna vi/muze rici vic), ale aspon neco:

> 1) Budou redhat-config nastroje provozuschopne i z radky? Ono
> redhat-config-xfree86 spustitelne pouze z X je bohuzel nesmysl. Obvykle
> jej potrebuji prave z konzole, neb mi chcipl X server.
Za prve, muzete jej spustit z konzole. Pokud je Vas momentalni
konfiguracni soubor nepouzitelny, redhat-config-xfree86 by to mel
zkusit s novym.
Pouziti nove, ciste konfigurace muzete vynutit pouzitim
	redhat-config-xfree86 --reconfig
(predpoklada se zrejme, ze X pojedou alespon v nejakem VGA modu).

Vyvojar r-c-xfree86 se jiz nekolikrat zminil, ze textovou verzi ma
v planu.

> 2) Bude v distribuci opet funkcni kpackage, nebo si jej musim znovu
> prelozit (vzit balicek z Mandrake apod.)
Pochybuji. Snaha je smerovat uzivatele k nastrojum redhat-config-*,
a misto dodavani jinych nastroju implementovat pozadovane featury.
Pokud Vam neco chybi, zalozte RFE (Request For Enhancenment) v
bugzilla.redhat.com, popr. pridejte komentar k jiz existujicim.

Dodavani spousty konfiguracnich programu, ktere maji ruzne vysledky,
je nakladne a problem pro technickou podporu.

> 3) Bude nejaky oficialni cesky klon, ktery bude mozne u nas zakoupit?
> Klidne i bez instalacni podpory (nepotrebuji).
"Oficialni" ve smyslu od Red Hat Inc. pravdepodobne ne, AFAIK neni zadny
"nemecky klon" (ve smyslu jinych balicku; nemecka verze pravdepodobne
obsahuje nemecke manualy a instalace je implicitnie v nemcine).

> Zkousel jsem diskutovat v phoebe (tusim) konferenci, ale k nicemu to
> nevedlo
Ne ze bych se divil, o vsem se diskutovalo jiz v predchozich
mailing-listech i v phoebe-list nescetnekrat.

> a navic mi vadi, ze prispevky si musim sthovat postou. Nechapu,
> proc se brani listserveru.
Tomu nerozumim. https://listman.redhat.com ?

	Mirek