vhodna graficka karta s S-video a TV-out

Ctirad Fertr phanatic na NONOSPAMvolny.cz
Sobota Leden 25 11:47:39 CET 2003

> Chtel bych upgradovat sovji Nvidii Vantu na neco lepsiho...

To je v každém případě dobrý nápad, už jen kvůli zoufale neostrému obrazu
těhle karet.

> Chtel bych rovnou propojit PC s videem a poustet videa na televizi i
> video/televizi na PC.

To jsem asi nepochopil. TV-out a digitalizace videa jsou dvě různé věci.
První se týká grafické karty, druhé, až na vyjímky, většinou ne. Takže o co
vám přesně jde ?

> Kdyz uz budu mit stereo vstup, tak bych to rovnou chtel prevadet do divxu
> (nebo jineho rozume velkeho formatu).

Pokud jsou ty záznamy určeny k archivaci a nikoliv jen na zběžné zkouknutí
stylem  "co že nám to včera večer v té TV dávali", je rozhodně přímé
nahrávání do jakéhokoliv silně komprimovaného formátu špatný nápad.

> Jelikoz mam starsi pocitac, tak bych
> potreboval, aby mi karta produkovala nejaky rozumny format na dalsi
> zpracovani.

To není věc karty, ale grabovacího softu, respektive kodeků. Na kvalitní
graby se obecně používá MJPEG, případně Huffyuv (bezeztrátový kodek). V obou
případech si připravte několik GB místa na disku.

Pak se na to poštvou různé filtry (oříznutí, deinterlace, odšumění, resize)
a teprve potom se to zaenkoduje do DivX nebo lépe XviD (a to zásadně dvojím
průchodem) a zvuk do ogg (mp3 sux ;).

Takhle se z toho vytluče maximum.

> Jak to je s podporou ovladacu u takovychto karet?
>  Kdysi jsem
> si myslel, ze nejlepsi pro linuxove reseni je Matrox, ale ted nemam
> tuseni, do ceho investovat...

Matrox je dobrá volba co se týče TV out, respektive dualhead jako takového.
Radši bych ale dal přednost starším osvědčeným modelům jako G400.
Co se týče digitalizace videa, matrox nic v nejnižší kategorii (o kterou vám
asi jde) pokud vím nemá.
Spíš upřesněte jak jste to přesně myslel a v jaké cenové a kvalitativní
kategorii se plánujete pohybovat.

Ctirad