K cemu je dobry ext3?

Oldrich Sapak sap na ics.muni.cz
Neděle Leden 26 14:17:55 CET 2003

Vazeni kolegove,

    mam do cineni s ruznymi linuxovymi pocitaci a ve snaze si
usnadnit zivot jsem sem tam prevedl fs ext2 na ext3. Tu na me
workstation s vice fs typu ext3 vypadlo napajeni. K memu prekvapeni
pri naslednem bootu system rekl, ze byl root fs not-cleanly
odmontovan a zacal delat fsck s cetnymi opravami. Dalsi filesystemy
se uz vsak zotavily za pomoci journalu.

    Myslel jsem, ze pokud budu mit napr. na vzdalenem serveru ext3 fs
a po opatchovani dam reboot, nebudu muset tam dojet, abych dal fsck
manually, ale ted si nejsem jist.

    Brzo na to jsem doma zapnul druhy stroj s ext3, den pred tim radne
zastaveny a zacal se delat fsck po uplynuti daneho poctu bootu
(vim, ze to se da potlacit a osetrit jinak). Fsck vsak provedlo 1-2
opravy a v zapeti mi nesly pustit X-sy, protoze se ztratilo zarizeni
/dev/tty3. To jsem vytvoril, ale pochybnosti o vhodnosti typu fs
zustavaji.

                          O. Sapak, Brno