vhodna graficka karta s S-video a TV-out

Ctirad Fertr phanatic na NONOSPAMvolny.cz
Neděle Leden 26 13:57:30 CET 2003

> Muj pozadavek na kartu je, aby mela televizni vstup/vystup.

A to je právě trochu problém. Chtít po grafické kartě aby měla videovstup je
podobné jako chtít po tiskárně aby fungovala i jako scanner. Samozřejmě
existují i tzv. kombo karty, které odřou obé a navíc mají ještě v sobě TV
tuner (například ATI All in Wonder), ale ten videovstup se většinou řeší
další kartou do PCI.

> Myslel jsem, ze nektere karty umi produkovat mjpeg nebo neco podobneho
> rovnou, ze se to da jako raw stream ulozit...

Ano, (polo)profi karty tohle skutečně umí, ale cenově jsou trochu jinde.
U těch běžných se dá přepínat pouze mezi něčím jako RGBx a YUVx.

> pocitac. Ale zajimalo by me to s tim grabovanim. To potrebuji pouze misto
> na disku a koder (cili na vykonu PC tolik nezalezi - alespon u
> nekomprimovanych formatu)

Že na výkonu moc nezáleží bych až tak moc netvrdil. Ono grabovat
768x576x25fps znamená
nějakých 21MB/s protlačit nejdříve po PCI sběrnici do RAM, tam nad tím
spáchat nějaký ten MJPEG, který z toho udělá něco jako 8MB/s, tohle pak
namultiplexovat společně se zvukem co mezitím přišel ze zvukovky do nějakého
toho AVI a nakonec protlačit (opět po stejním PCI) na HDD.  To všechno
samozřejmě po dobu řádově hodin, se zachováním A/V synchronizace a bez lagů.

> nebo budu potrebovat nejakou dolni hranici
> rychlosti procesoru (mam duron 650).

Dolní hranice tam samořejmě je. Hodně záleží na těch kodecích jak jsou dobře
zoptimalizované. Každopádně Duron 650 by měl být více než dostatečný.

> A pokud ano, neexistuje nejake
> hardwarove reseni (cili inteligentni karta s raw vystupem v dale
> zpracovatelnem formatu).

Výše zmíněné poloprofi karty mají přinejmenším hardwarový MJPEG kodek, ale
specieně kvůli tomu bych to nekupoval. To vlastní enkodování není nikterak
tragické, spíš to stojí a padá s rychlostí PCI sběrnice. Paradoxně grabování
do MJPEG sežere daleko míň CPU výkonu než pokud to posíláte přímo na disk
nekompresené.

> Protoze jsem mel probelmy s rozchozenim nvidiich ovladacu - pocitac
> zathuaval, neslo prepinat do konzole atd. (jiz vyreseno), tak se predem
> radeji ptam, abych nemusel projit stejnymi problemy...
> (Ati/Matrox/Nvidia/neco_co_neznam)

Pořád jste nenapsal, jestli vám jde jen o běžné "hraní si" nebo poloprofi či
dokonce profi činnost.
Pak se teprve můžeme pobavit o nějakých konkrétních modelech.

Ctirad