Zalohovani DB Informix, resp. linuxu na Quantum DLT 4000

Karel Tatransky Karel.Tatransky na trw.com
Pondělí Leden 27 11:35:09 CET 2003

Dobry den,
potreboval bych poradit se zalohovanim linuxoveho serveru na pasku.
Server jsme dostali do firmy bez jakychkoliv informaci. Bezi na nem DB Informix 7.3, ktera se udajne kazdy den zalohuje, ale nikdo to nevi jiste. Nyni bych potreboval cele zalohovani dostat pod kontrolu a krome databaze zalohovat i ostatni data. Distribuce je Suse 6.2.
Informix je v adresari /opt/informix. V /opt/informix je soubor crontab.informix s nasledujicim obsahem:

10 23 * * 1-5 /opt/informix/bin dbbackup.sh >> /tmp/dbbackup.log 2>&1

Soubor dbbackup.sh ma obsah:

#!/bin/sh
# Making level 0 archive
INFORMIXDIR=/opt/informix
export INFORMIXDIR
INFORMIXSERVER=czspid
export INFORMIXSERVER
ONCONFIG=onconfig
export ONCONFIG

/opt/informix/bin/ontape -s -L 0 <<_EOI_

Kdyz tenhle skript spustim rucne, vypisuje se neustale dokola hlaska "Please mount tape 1 on /dev/st0 and press Return to continue ... could not write archive tape".

V adresari /tmp/ jsou soubory dbbackup.err a dbbackup.log o velikosti 0 a soubor dbbackup.log o velikosti 2 GB, naplneny chybovym hlasenim z vyse uvedeneho skriptu.

Od vyrobce pasky jsem si stahnul manual na instalaci v linuxu ve kterem je prikaz na testovani pasky:

mt -f /dev/st0 status.
Vysledkem je hlaseni "mt: /dev/st0: No such device"

V manualu je dale uvedeno, ze paska by se mela hlasit pri bootovani nejak podobne:
Detected scsi tape st0 at scsi1, channel 0, id 0, lun 0

Ve /var/log/boot.msg je nasledujici:

megaraid: [3.13:1.43] detected 1 logical drives
scsi0: AMI MegaRAID 3.13 254 commands 16 targs 1 chans
scsi: 1 host.
scsi0: scanning channel A for devices.
Vendor: DELL Model: 1x6 U2W SCSI BP Rev: 5.33
Type: Processor      ANSI SCSI revision: 02
scsi0: scanning channel B for devices.
Vendor: MegaRaid Model: LDO RAID 5 34556R Rev: 3.13
Type: Direct-Access   ANCI SCSI Revision: 02
Detected scsi disk sda at scsi0, channel 1, id 0, lun 0
scsi: detected 1 SCSI disk total.

O zarizeni st0 ani slovo.
K tomu manual doporucuje:
"If you don't see this, you'll have to rebuild the kernel with st support included."

Skutecnost, ze bych mel rekompilovat jadro se mi - jako spis zacatecnikovi - prilis nelibi, takze pokud byste vedeli, jak by se tenhle problem dal jinak resit, dejte mi, prosim, vedet.
Cilem je zjistit, jak zalohovat na tu pasku.

Diky moc.
Karel Tatransky