K cemu je dobry ext3?

Ctirad Fertr phanatic na NONOSPAMvolny.cz
Pondělí Leden 27 13:11:24 CET 2003

> To je tim, ze startovaci skripty pouzivaji (e2)fsck tak, aby pri
> zavaznych chybach doslo k zastaveni fsck a administrator sam rozhodl o
> (masivnich) zmenach ve FS (tj. snaha o poskytnuti moznosti zachranit co
> nejvice dat - pri naboreni MBR nebo jine dulezite miniaturni oblasti
> [napr. vadny fstab] to muze byt v pravde zachrana pred totalni smrti
> dat).

To chápu, nicméně otázka je už jenom jak je možné, že došlo k takto těžkému
poškození fs vlivem korektně proběhnuvšího rebootu.

Shodu okolností disk o kterém byla řeč výše včera zdechnul nadobro,
repektive původně jsem si myslel, že je zdechlý a v duchu jsem se omlouval
systému ext3, že jsem ho tady očernil ač v tom byl naprosto nevinně.  Jenže
potom jsem zjistil, že disk je fyzicky v naprostém pořádku, akorát ten ex3fs
je totálně zbořený. Po poměrně zdlouhavém checkování se mi ho podařilo dát
do stavu, že fsck zahlásil "clean". Inu zaradoval jsem se a přimountoval ho
zpět, ale ouha disk byl skutečně "clean" a to bohužel doslova. Kromě
lost+found tam nebylo prostě nic. Smůla. Dal jsem tam tedy jiný disk,
tentokrát s reiserfs a jsem zvědavý jak se to bude chovat. Ten starý jsem si
tady nechal na pozorování, ale ani lowlevel format na něm neobjevil jediný
blbý blok. Prostě záhada (patrně nějká zákeřná chyba v HW - nevím).

Ctirad