RedHat vs Debian

Pondělí Leden 27 14:35:33 CET 2003

On Mon, Jan 27, 2003 at 09:16:22AM +0100, Jan Marek wrote:

> Ja na svem pocitaci pouzivam testing distribuci. Jedine, co se
> tam obcas objevi, je, ze se mi nechteji nainstalovat nejake
> baliky z upgradu kvuli (jeste) nesplnenym zavislostem. apt mi
> tedy baliky neupgradne, ja den dva pockam a udelam upgrade znovu.
> Vse funguje jak ma a dle meho ocekavani. Premyslim, zda se mi
> nekdy neobjevil problem: ano, objevil, kdyz jsem hazardoval
> s hdparmem a rozboural se mi filesystem. Ale za to Debain nemohl.

Vite, pokud v distribuci najdu napriklad jadro, ktere neprojde beznymi
testy dostupnymi na Internetu, neni to neco, co by se dalo pokladat za
QA (argument, ze to uzivatele "chteji" zde neni na miste). Dalsi problem
je v backportech - jak mam verit, ze v prehistoricke verzi programu X
jsou opravdu vsechny chyby backportama opraveny? Ja tomu neverim,
protoze nektere chyby se skryji jen tim, ze se kus neceho prepise. A
nekdo, kdo dela backport si toho nemusi vsimnout. Nemluvim o tom, ze
energie vydana na tyto backoprty neni prilis efektivne vydana (zejmena
pokud se verejne odkazujete na testing ci unstable verze). Dal
protestuji proti vychvalovani testing a doporucovani apt-get (a nemlicht
kazdy tyden). Kdyz mam na starosti 40+ serveru, tak prave tohle je
sebevrazda. A kdyz davam nekde neco noveho, nemyslim si, ze je vyhoda
tam dat system pro 386SX na 8MB RAM, kdyz je urcite lepsi tam mit system
pro Pentium+ a UDMA (nerkuli o dalsich aktualnich vecech).

Vite, sam jsem distribuci delal a sam jsem se (jako jeji developer)
jednou pustil do masivni aktualizace kvuli 1 baliku s rozvetvenymi
zavislostmi. To co jsem se jako tvurce dozvedel (uzivatel to vedet
nemusi), to me navzdy odradilo od cehokoliv podobneho.

A nezlobte se na me - ja proste nepotrebuji jako spravce vyse zmineneho
mnozstvi serveru produkt, ktery je stary a ktery musim individualne (a s
rizikem v zadech) kazdy tyden aktualizovat. To by me z toho kleplo. A
proto jsem protestoval, protoze v tom nevidim plus (a nebo alespon s
nepochopitelnymi logickymi vazbami).

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz