RedHat vs Debian

Úterý Leden 28 08:29:59 CET 2003

On Tue, Jan 28, 2003 at 02:34:47AM +0100, Jan Houstek wrote:

> Porad se tady ohanite nejakym QA a to dokonce za to A dosazujete jeste
> silnejsi slova nez assurance, a pritom pripoustite, ze problemy s jednim
> konkretnim programem (MySQL) muze mit kazda distribuce. To je sice mozne,
> ale narozdil od RH jsem ja na vami opovrhovanem Debianu (a to jak ve
> stable, testing i unstable) verzi zadne potize nezaznamenal.

Protoze jste jen vyhovel podminkam, na kterych se to NEprojevuje. To ale
neznamena, ze neprovozujete program, ktery chybu MA (WORKSFORME je zde
hezke, ale nic to nerika o obsazenych chybach).

> Tim nechci RH nijak shazovat. Jen nechapu vas pristup, kdy nejdriv na
> vsechny kolem plivete, jak to delaji spatne, a pak v konkretnim pripade
> chyby (jako ze jich je vsude, i v RH, plno) se snazite odpovednost
> presunout jinam.

Spatne byly jen argumenty, ktere zde padly. Nikde jsem nenapsal, ze
nekde nejsou zadne chyby (dokonce jsem tvdil opak a nechapu, jak pak
muzete stejnou vetu pouzit jako argument, ze se snazim o nejake divne
praktiky). Tak jeste jednou:

- mam-li distribuci, ktera je stabilni, tezim z jejich vyhod
- pokud strcim do teto distribuce cokoliv, co je "testing",
  "unstable" nebo cokoliv jineho, nemam "stable"
- pokud spravujete vice serveru, NEmuzete si kazdy upravit podle
  "svych potreb" podle "testing" veci a tvrdit, ze "WORKSFORME"
  to je administrativne neunosne (rozdily) a nespravne
  (WORKSFORME je hezke, ale neukazuje to NIC o tom, ze to je
  vseobecne pouzitelne - prectete si bugreporty - to, co vam
  chodi, obsahuje jiste chybu)
- co se stane, kdyz na balicek (ktery jste si vzal "novejsi"),
  vyjde oprava ve stable? Kdo zaruci opravu testing verze, kterou
  pouzivate (a jeste k tomu v ruznem stupni aktualnosti na ruznych
  serverech)?
- normalni spravce nema cas na ladeni "vlastni repository", protoze
  to neni jeho prace

Jeste jednou opakuji, ze je mi jedno, co Debianisti maji a co pouzivaji.
Jen mi neni jedno, ze zavrhuji ostatni distribuce a jednim dechem
doporucuji chovani (administratorske), ktere ma do jejich postoje "mame
lepsi system/balicky/spravu/zaruky/licenci/atd" dost daleko (krome toho,
ze je to chovani, ktere si rozumny clovek nedovoli, pokud chce vydrzet
se zdravym rozumem a nechce se divit, co po poslednim updatu na serveru
cislo 47 zase prestalo fungovat).

Nebo mi chcete tvrdit, ze Vami pouzite testing balicky uz nikdy (potom
co jste je pouzil) nebyly nejak opraveny? Tomu neverim.

Podobne chovani je mozna zajimave na 1 serveru nebo na vlastnim
desktopu, ale pri vetsim poctu je nespravne mit systemy ruzne, protoze
neudrzite dohled a nebudete vedet, co kde v jaky okamzik ma ktere chyby.

Jestli mam nejakou vyhradu proti Debianu, pak je to jen fakt, ze snahu o
perfektnost dotahuji do extremu, ktery se pak obraci proti nim (a proti
komunite v podobe brzdeneho vyvoje a mrhanim sil [podle mne]
neefektivnim smerem).

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz