RedHat vs Debian

Jan Houstek houstek na karlin.mff.cuni.cz
Úterý Leden 28 02:34:47 CET 2003

> 2) chyba neni v RH, ale ve velmi nespravne napsanem MySQL, viz Bugzilla
>    RH, kde se o tom pise (cili problem bude mit kazdy system, ktery bude
>    obsahovat tu neopravenou verzi MySQL a dostatecne nove Glibc,
>    pripadne splni jine podminky pro projeveni chyby). Co se tyka
>    jakesi dalsi chyby, neni zde nic konkretniho a chyby jsou vsude,
>    takze je to spise pomluva.

Porad se tady ohanite nejakym QA a to dokonce za to A dosazujete jeste
silnejsi slova nez assurance, a pritom pripoustite, ze problemy s jednim
konkretnim programem (MySQL) muze mit kazda distribuce. To je sice mozne,
ale narozdil od RH jsem ja na vami opovrhovanem Debianu (a to jak ve
stable, testing i unstable) verzi zadne potize nezaznamenal.

Tim nechci RH nijak shazovat. Jen nechapu vas pristup, kdy nejdriv na
vsechny kolem plivete, jak to delaji spatne, a pak v konkretnim pripade
chyby (jako ze jich je vsude, i v RH, plno) se snazite odpovednost
presunout jinam.

> 3) nerozumim vychvalovani konzervativni distribuce, o ktere se jednim
>    dechem pise, ze si musim nainstalovat "par testing baliku". Za tohle
>    by jakykoliv admin mel dostat trvalou nalepku "hazarder" (minimalne)
>    nebo spise neco ve smyslu nelogickeho chovani a argumentace.

Ale ja NEMUSIM instalovat testing balicky. V soucasne dobe se staram o cca
10 serveru a krome jednoho se Solarisem 8 je na vsech Debian Woody 3.0 a
krome samby 2.2.7 kompilovane z originalnich tarballu (k jejimuz nasazeni
mam dobre duvodu) a apache-ssl s mod_czech patchem pouzivam vse ze stable
distribuce. A jeste jsem si nevsiml, ze by me nekdo (napr. uzivatele tech
serveru) nutil k instalaci nejakeho baliku z testingu.

> 5) obdivuji schopnosti debianistu (v tomto pripade) vyzdvihovat jejich
>    distribuci pro veci, ktere bud vyhodami nejsou (testing baliky do
>    stable) nebo jsou totozne s vlastnostmi odsuzovanych distribuci (RPM
>    balicky, moznost rekompilace, automaticke updaty i instalace)
>    Mozna je to jen neznalost, ale tim vice by se dotycni meli stydet.

A mozna byste se mel stydet vy. Ja stejne jako vy mame radi svou
distribuci. Ja, narozdil od vas, tu vasi respektuju a uzivatele RH ani
neobdivuju, ani se jim nevysmivam, proste akceptuju jejich volbu.

Testing a unstable baliky ve stable distribuci podle me vyhoda jsou. V
okamziku, kdy opravdu nejaky novy software potrebuju, tak moznost
instalace uvitam a presne vim, co v distribuci mam non-stable a co by
potebcialne mohlo delat problemy (diskusi o tom, jak caste ty problemy
jsou, nehodlam zahajovat). A porad se mi zda rozumnejsi pouzit balik z
testingu, ktery uz je nejakou dobu ladeny v prosterdi Debianu, nez
originalni tarball, ve kterem se muze objevit mnohem vice zakernosti ve
vztahu ke konkretni distribuci.

Aby nedoslo k omylu
- nepovazuju se za guru v linuxu
- nejsem zadny IT profesional, moje primarni zamereni je uplne jine
- nejsem zaryty Debianista, vyzkousel jsem si za svou kratkou linuxovou
  eru vetsinu nejvetsich distribuci vcetne RH, SuSE, Mandrake, Slackware a
  dalsich, a to ne nijak povrchne ve styly instalace - hodina prace -
  konec

Na druhou stranu je mi lito, ze vy jako profesional se v teto konferenci
obcas projevujete takovym zpusobem, ze si z vas lide zacinaji delat
legraci (a to nejen v teto konferenci, ale uz i mimo ni).

-- Honza Houstek