K cemu je dobry ext3?

Jan Kasprzak kas na informatics.muni.cz
Úterý Leden 28 12:04:04 CET 2003

Oldrich Sapak wrote:
:     mam do cineni s ruznymi linuxovymi pocitaci a ve snaze si
: usnadnit zivot jsem sem tam prevedl fs ext2 na ext3. Tu na me
: workstation s vice fs typu ext3 vypadlo napajeni. K memu prekvapeni
: pri naslednem bootu system rekl, ze byl root fs not-cleanly
: odmontovan a zacal delat fsck s cetnymi opravami. Dalsi filesystemy
: se uz vsak zotavily za pomoci journalu.

	Asi je treba si presneji precist tu hlasku - ext3 ma podobne jako
ext2 vlastnost "maximum mount count" - cili natvrdo se kontroluje
po nejake dobe kdy kontrolovan nebyl a/nebo po nejakem poctu namontovani.
Lze vypnout pres tune2fs.

	Predpokladam, ze ve Vasem pripade e2fsck nekladl zadne dotazy, ze?

	Natvrdo se taky kontroluje svazek, na kterem doslo v predchozim
pouzivani k chybe media.
:
:     Myslel jsem, ze pokud budu mit napr. na vzdalenem serveru ext3 fs
: a po opatchovani dam reboot, nebudu muset tam dojet, abych dal fsck
: manually, ale ted si nejsem jist.
:
	Pokud nedojde k chybe medial, tak by tato situace nemela nastat.

[...]
: pochybnosti o vhodnosti typu fs
: zustavaji.

	Urcite ne reiserfs - reiserfsck nefunguje (= opravi znatelne
mene chyb nez e2fsck, nevyrovna se s chybou media). Pokud ne ext3,
pak bych volil asi JFS pokud jde striktne o rychlost cteni/zapisu
jednim procesem nebo XFS, pokud potrebujete extended atributy a ACL.
Ale ext3 taky neni spatna volba.

-Y.

|-- If you start doing things because you hate others and want to screw  --|
|-- them over the end result is bad.   --Linus Torvalds to the BBC News  --|