K cemu je dobry ext3?

Oldrich Sapak sap na ics.muni.cz
Úterý Leden 28 14:15:53 CET 2003

On Tue, 28 Jan 2003, Jan Kasprzak wrote:

> Oldrich Sapak wrote:
> :     mam do cineni s ruznymi linuxovymi pocitaci a ve snaze si
> : usnadnit zivot jsem sem tam prevedl fs ext2 na ext3. Tu na me
> : workstation s vice fs typu ext3 vypadlo napajeni. K memu prekvapeni
> : pri naslednem bootu system rekl, ze byl root fs not-cleanly
> : odmontovan a zacal delat fsck s cetnymi opravami. Dalsi filesystemy
> : se uz vsak zotavily za pomoci journalu.
>
> 	Asi je treba si presneji precist tu hlasku - ext3 ma podobne jako
> ext2 vlastnost "maximum mount count" - cili natvrdo se kontroluje
> [...]

     Ne, ta zrada, jak jsem uz drive psal, je jinde. Na stroji
se standardnim RH jadrem jsem pomoci tune2fs zmenil ext2 na ext3,
opravil /etc/fstab a prebootoval. Pak jsem napsal  mount
a ono to reklo:

/dev/hdb1 on / type ext3 (rw) .

Ale bylo a je to ext2 nebot:

cat /proc/mounts
/dev/root / ext2 rw 0 0

    Ve std RH jadre je ext3 modulem a neni pri bootu k dispozici,
proto se fs namontuje jako ext2, jen nevim proc mount rika neco jineho.

Takze fsck po vypadku napajeni intervence chtit mohlo a reseni
je pres initrd. Jen by se tomuto faktu melo mozna dostat vetsi
publicity.

          Zdravi

                                O. Sapak