RPM vs DEB (was RedHat vs Debian)

Úterý Leden 28 18:07:51 CET 2003

On Tue, 28 Jan 2003, Michal Cihar wrote:

> Nevim sice co mel pisatel na mysli, protoze tenhle thread uz me prestal
> bavit ;-), ale pravdepodobne to, ze nemala cast baliku obsahuje v tom
> patchi v podstate jenom adresar debian.  A v nem (resp. v jeho
> podadresari) jsou ulozene jednotlive patche ktere se aplikuji az pri
> buildeni baliku.

Nevim jestli vetsina, ale nejake urcite ano. Pred par lety jeste vetsina
patchovala rovnou zdrojaky. V nekterych pripadech ale z toho zjevne uz
bylo samotnym autorum spatne, a tak udelali to, ze debianovsky patch je
takovy "metapatch", jehoz aplikace ulozi patche do adresare debian
a ty se pak aplikuji az pri buildu. Pikantni na tom je, ze pri generovani
"zdrojoveho baliku" (*.dsc + *.orig.tar.gz + *.diff.gz) se zase musely
slozite odaplikovavat (tusim, ze na to ma debian/rules specialni target
clean), mozna ze dneska uz nekdo vynaleznul jednodussi zpusob.

Filosofie RPM je v teto oblasti takova, ze obsah zdrojoveho baliku
(*.spec + vyjmenovane soubory se zdrojaky (v puvodnim tvaru, cili
"pristine sources") a patche) je prisne oddelen od jakehokoli bordelu,
ktery vznika pri buildovani (a uklid se provadi tak, ze se smazou
adresare, kde build probihal a hotovo). Vyroba patchu je ponekud
narocnejsi (ovsem asi uz ne v porovnani s vyse zminenym
"metapatchovanim"), ale nemuze se stat, ze cloveku ve vyslednem zdrojovem
baliku zustane svinstvo (ktere tam sam nedal) -- nebo dokonce ze vysledny
zdrojovy balik neodpovida tomu, ze ceho byly generovane binarni baliky
(kdyz se podari behem buildovaciho procesu z nejakeho duvodu zanest
nevratne zmeny do zdrojaku).

Cili v tomhle bode u mne RPM vitezi (ne ze by to nebylo v nekterych jinych
oblastech naopak).