Antivir

Středa Leden 29 11:07:32 CET 2003

On Wed, Jan 29, 2003 at 10:11:14AM +0100, Ing. Pavel PaJaSoft Janousek wrote:
> 	Ehm. Licencni ujednani jste necetl, vidte?
Hmm, ty zrejme tiez nie, co?

> PS: V podobne situaci jsou skoro vsechny antivir programy - navic kdyz
> jim reknete toto pouziti, chteji po Vas mnozstvi schranek, pocet
> uzivatelu, mnozstvi protecene posty a podobne nesmysly (ano na zaklade
> toho stanovuji licenci - at uz se jedna o Sophos, AVP, Norton atd...) -
Nemas pravdu. Robil som v auguste prieskum antivirov a podla poctu uzivatelov
si licencne poplatky urcuje zhruba len polovica z nich. Z uvedenych je to
Sophos a Norton, ale AVP ma licenciu na pocet servrov a nie pocet userov. Vid
http://www.kaspersky.com/buyonline.html?chapter=595425&tgroup=4
$560 / EUR 572.47 na server.
Podla popisu pana Cocka je vsak mozne, ze si kupil "Kaspersky(TM) Anti-Virus
for Personal Linux" a na amavise pouziva ten. V tom pripade mas pravdu, toto
je porusenie licencie, ten je len pre jedneho usera.

Podobne per server ma licenciu napriklad aj slovensky nod32 a je dost lacny
(okolo 14000 korun na server, za dalsie roky polovicu, ale pisem to spamati
takze je to mozno inac).

Okrem toho nie je ani pravda, ze tu spominany H+B EDV (www.antivir.de) je
zadarmo na nekomercne pouzitie. Je zadarmo len na privatne pouzitie (jeden
uzivatel), na nekomercne treba platit tak isto ako komercne, a je to podla
poctu userov, a cenovo je to na urovni tych ostatnych.

Existuje vsak komercny antivirus zadarmo, a sice trophie + engine a pattern
fily z www.trendmicro.com. trophie je GPL a ten zvysok je poskytovany na
priamy download bez akehokolvek licencneho ujednania a podmienok a trendmicro
po emailovej a ani telefonickej konzultacii nebol schopny tieto licencne
podmienky konkretizovat (ja som len emailoval, telefonoval jeden clovak z
amavis-user mailinglistu).

> jako by to mail hub, ktery ma scanovat mel/mohl vedet - nebo vite o
> antivirove spolecnosti, ktera konecne pochopila co to je antivirus na
> mail hub/server?
Prepac moju ignoranciu, ale nemam sajnu co je to "mail hub".

> Ing. Pavel Janousek (PaJaSoft)                 FoNet, spol. s r. o.
Bye,

      ...and that is how we know the Earth to be banana-shaped.