Antivir

Středa Leden 29 11:19:27 CET 2003

Peter Surda wrote:
> Nemas pravdu. Robil som v auguste prieskum antivirov a podla poctu uzivatelov
> si licencne poplatky urcuje zhruba len polovica z nich. Z uvedenych je to

	Mylis se Ty, ale to nevadi...:-) Mas pravdu, ze v lete lonskeho roku
tato licence existovala (cenik z 1.5.2002), nicmene na konci jiz ne
(cenik z 1.10.2002), ja konkretne poptaval u autorizovaneho partnera
(verim, ze autorizovani partneri toho vi natolik, abych neotravoval
vyrobce) - AEC a tam mi rekli, ze tento typ licenci byl zrusen a byl
nahrazen poctem boxu... Je mozne ze se ted ale zase mylim ja, a ze
Kaspersky Labs pochopil ze je to blbost a znovu to zavedl... nicmene mam
zakaznika, ktery byl prave u AVP (nikoli firmou AEC) poptavan na blbosti
jako mnozstvi posty... nakonec to vyresil tak, ze koupil tusim 25
licenci (je vice nez pocet masin) a distributor rekl, ze je to OK....

	Licence per server skutecne nema, ac ji chtel...

> Existuje vsak komercny antivirus zadarmo, a sice trophie + engine a pattern
> fily z www.trendmicro.com. trophie je GPL a ten zvysok je poskytovany na
> priamy download bez akehokolvek licencneho ujednania a podmienok a trendmicro
> po emailovej a ani telefonickej konzultacii nebol schopny tieto licencne
> podmienky konkretizovat (ja som len emailoval, telefonoval jeden clovak z
> amavis-user mailinglistu).

	Podobny problem ovsem je se vsemi, ktere jsem za titmo ucelem
kontaktoval - bud z nich lezou naproste nesmysly nebo se 'shodneme' ze
tak nejak by to snad slo... licencni smlouva ovsem tyto pojmy nezna a
vezmes-li jeji striktni vyklad jsi stejne v ... A o tom, ze licence musi
byt v cestine, ze v cestine musi byt manual, abys to mohl dal prodavat
atd... to je kapitola sama pro sebe...

> Prepac moju ignoranciu, ale nemam sajnu co je to "mail hub".

	Napr. stroj, na ktery je smerovana posta via MX, co se s ni dal deje o
tom nema sajny ani Internet ani antivirus a potazmo casto ani
spravce/provozovatel toho mail-hubu... - proc taky?

	Pominu-li otazku vykonu stroje, je rovnez zajimave diskutovat nasazeni
antiviru na web/mail hostingu - rovnez nikdo nenabidl uspokojive reseni...