RPM vs DEB (was RedHat vs Debian)

Karel Zak zakkr na zf.jcu.cz
Středa Leden 29 13:31:53 CET 2003

On Wed, Jan 29, 2003 at 11:38:29AM +0100, Martin Lebeda wrote:
> Jak by se sneslo srovnani debianu a Suse, po prakticke strance.
> RedHat i Debian jsem uz nejakou dobu provozoval, SuSe znam jen z
> doslechu, ale vetsinou to jsou kladne ohlasy.
>
> Co treba provoz databaze, popr. tez aplikacniho serveru Oracle9i nad
> SuSe 8.1(cz?), zkousel to nekdo?

 IMHO posuzovat distribuci podle jedne specificke aplikace je ulet.
 Trosku pochopitelnejsi je snad posuzovat pripravenost dane distribuce
 v cele jedne oblasti treba pracovni stanice, server apod. Pokud
 chcete u jedne specificke aplikace maximum tak stejne se casem
 dostanete k tomu, ze a) musite ten soft perfektne znat; b)
 prizpusobite si ho nad ramec moznosti co poskytuje daleko obecnejsi
 standardni distribuce;.

 Obecne bych rekl, ze nejlepsi distribuce je tak v ktere ten kdo se
 stara o jeji bezici instalaci je schopen zajistit to co se od toho
 stroje chce. Moc nechapu co jineho kdo hleda.

On Wed, Jan 29, 2003 at 12:48:21PM +0100, Ing. Pavel PaJaSoft Janousek wrote:

> 	Debian neznam, prave proto zjistuji podrobnosti, zda-li odpovida
> hlavnim pozadavkum, nicmene od jednoho (nebudu jmenovat) cloveka,
> kteremu nemam duvod neduverovat, ma bohate prakticke zkusenosti a hlavne
> je to praktik z komercni sfery (velkeho ISP), mam dobrou radu, abych do
> Debianu nesel... (tech rad timto smerem je samozrejme vice)

 Tak se prece podel a ty zavady nam vyjmenuj (kratce:-).

 Napada mne jen spatna optimalizace pro urcity procesor.

    Karel

--
 Karel Zak  <zakkr na zf.jcu.cz>
 http://home.zf.jcu.cz/~zakkr/