RPM vs DEB (was RedHat vs Debian)

Martin Kamín ZULU martinkamin na quick.cz
Středa Leden 29 13:23:29 CET 2003

On 01. Jan, 01:00 AM CET,  wrote 0 lines:

> From: "Ing. Pavel PaJaSoft Janousek" <janousek na fonet.cz>
> Subject: Re: RPM vs DEB (was RedHat vs Debian)
> Date: Wed, 29 Jan 2003 09:29:15 +0100
> To: linux na linux.cz

Nebudu svůj komentář psát na konec, aby to všichni museli listovat, ale
napíšu jej sem.

V drtivé části vaší reakce máte pravdu a dokázal bych se pod tento názor
podepsat, zejména bych zdůraznil "održenost" Linuxu a lidí kolem Linuxu od
reálného světa instalací, podnikových nasazení apod. a převládající spíše
"studentsko-nábožensko-výzkumného" nádechu událostí kolem Linuxu. Správce
podnikového informatického řešení bude mít na "ladění" prostě méně a méně
času a řešení bude zadávat. Ale komu, tady v Česku?

Pokud je člověk jen trochu realista a viděl, jaké problémy řeší tradiční
podnik, jistě pochopí, že problémy s uspáváním Linuxu, de-facto neexistující
podporu ACPI, skenerů, dig. foťáků a jiných "vymožeností moderní poč. doby"
jej zatím odsouvají na pozice, kde bohužel přešlapuje na místě. A to
mimojiné souvisí s neexistující seriózní místní (rozuměj českou) podporou -
světlá výjimka je SuSE, které jsem se svěřil do rukou PRÁVĚ proto, že
jakousi nabízeli.

Všechno ostatní jsou to jen POKUSY zprovoznit něco na něčem a je JEDNO,
jestli je to RedHat nebo někdo jiný.

Světlou výjimkou je OpenOffice, ze kterého může být člověk každým dnem
nadšenější a spokojenější. Ale to je přesně ten efekt, který může na Linux
přivábit nové uživatele a snadněji a rychleji dosáhnout takové kritické meze
saturace trhu, aby se Compaq, Dell a jiné firmy chytly za hlavu a začaly
přemýšlet, jakou podporu nabízí Linuxovým uživatelům.

Zatím tipuji tak dva roky.

Martin K.

> [...]
> maji pocit, ze jsem se o ne otrel (nebyl to zamer), mluvim spise o
> 'generaci' SS/VS studentu, kteri maji na mnoho veci jiny pohled - ja jim
> to nezazlivam, ve studentskych letech jsem taky 'nemel furt cas' a hodne
> veci jsem videl jinak)

> Ing. Pavel Janousek (PaJaSoft)                 FoNet, spol. s r. o.
> Vyvoj software, Intranet / Internet          Sokolova 67, 619 00 Brno
> E-mail: mailto:Janousek na FoNet.Cz             Tel.: +420  5  4324 4749
> SMS:    mailto:P.Janousek na SMS.Paegas.Cz      Fax.: +420  5  4324 4751

Ahoj Tomáši,

Díky
Martin K.