RPM vs DEB (was RedHat vs Debian)

Karel Zak zakkr na zf.jcu.cz
Čtvrtek Leden 30 09:23:56 CET 2003

On Wed, Jan 29, 2003 at 04:20:04PM +0100, Jan Kubik wrote:
> A zde vidim problem Vaseho i meho hledani. U tech, u kterych hledate
> neni nic k nalezeni - neb tito vyrobci inzenyry nedisponuji. Jiste,
> u vsech moznych distributoru sedi rada lidi s timto titulem, to
> na veci bohuzel nic nemeni.

 Tento odstavec mate z nejake debaty priblizne okolo roku 1997?
 Aneb... Linux a ten software okole je sice pekny, ale z toho
 chaotickeho, amaterskeho a nadseneckeho prostredi nemuze nic moc
 _opravdoveho_ pro nas realne uzivatele vzniknout...

> Urcitym vychodiskem by byla vlastni iniciativa - napr. pod strechou CZUL.
> Zainteresovani by za rocni poplatek - rekneme 3000,-- rocne obdrzeli
> tu _spravnou_ distribuci. Seslo-li by se 100 subjektu - za to by se to snad
> dalo delat.

 Nic ve zlem, ale jste romantik a mozna by mela zaznit vase balada o
 tom jak by takova distribuce mela vypadat.

On Wed, Jan 29, 2003 at 07:54:56PM +0100, Jan Kubik wrote:

> Ne, jenom kazdy mluvime o necem jinm.

 Sorry, koukam ze prvni verse jiz zazneli :-)

> Vy mate na mysli nejakou kopii RH, SuSE apod. , tedy neco , co ma
> fungovat pro vsechno pocitacove tohoto sveta. Takhle na to jdou
> informatici. Tito lide nepouzivaji jeden otvirak na pivo a jiny na
> konzervy. Informatici se snazi vyrobit vzdy universalni otvirak na
> vsechno.
>
> Inzenyri uz by davno problematiku rozdelili a samozrejme by existovala
> distribuce (1 CD) pro mensi firmy napr. file-server. Samozrejme ze pouze
> pro specifikovane hardware. Distribuce by ovsem pri instalaci nerozeznala

 A takovy OS znam, napriklad IRIX ... to co ti ocertifikovani
 naistalovali a nechali zakaznika provozovat jako "databazovy server"
 jsem dodnes moc nepochopil.

 Uznavam, ze Vase volani po takove distribuci ma par opodstatneni a
 priznam se, ze jsem nad tim sam premyslel. Ale neumim si to
 predstavit v praxi. Dobra, vytvorim distribuci ciste pro beh PostgreSQL
 na presne danem HW. Co az bude nekdo chtit na tom serveru
 provozovat treba apache nebo proste najakou malou blbou utilitku?

 IMHO to co chcete neni distribuce nejakeho OS, ale cerna skrinka,
 ktera dela prave jen urcitou vec. Nejsem si jist jak moc muze byt
 neco takoveho uspesne -- mozna tak u nejake herni masinky nebo
 prehravace DVD apod.

    Karel

--
 Karel Zak  <zakkr na zf.jcu.cz>