RedHat vs Debian

Čtvrtek Leden 30 21:39:42 CET 2003

On Thu, Jan 30, 2003 at 05:32:26PM +0100, Pavel Janík wrote:
> [...]
>    > na tom pracují (a byli by hloupí, kdyby nepřejímali, protože o tom je
>    > GPL).
>
> můžu se zeptat, jestli je to jenom práce Red Hatu nebo i dalších? Vždycky
> když v SuSE potkám Honzu Hubičku, Michala Ludviga, Vojtu Pavlíka a další (a
> v poslední době je jich čím dál více :-) tak se jich ptám, jak jim jde
> jejich vlastní práce na GCC. No, asi se flákají, když všechno oddřou hoši
> v Red Hatu - můžeš nám tedy napsat, jak to je? Jestli se flákají, asi bych
> to měl oznámit vedení SuSE CR. Platit lidi, co nic nedělají není dobrou

To mi jako chces naznacit, ze tvrdim, ze se nekdo u SuSE flaka? Nebo zde
chces naznacit, ze SuSE tahne vyvoj a RH na nej kasle?

> Nebo je to všechno jinak a jedná se o kolektivní spolupráci více firem,
> které z toho všechny kolektivně dohromady těží?

Precti si prosim jeste jednou zavorku v prvnim odstavci nahore. Proc se
snazis naznacit, ze si myslim neco jineho, kdyz to neni pravda? To neni
fer.

> A není náhodou humbuk kolem UTF-8 jenom o tom, že Red Hat se odhodlal
> nastavit UTF-8 jako default, zatímco ostatní ne a i když mají podporu UTF-8
> na stejné úrovni jako Red Hat jenom nechtějí riskovat rozzlobené zákazníky
> a zatěžovat svůj support?  Nevím, ptám se... Na verze RH x.0 se nikdy
> nedívám, a proto nevím, jaký je problém.

Dat do distribuce nove GCC, Glibc, zvolit implicitne UTF neni jen
zalezitost to tam prsknout. Musis zarucit funkcnost a to znamena
zaplaty, zaplaty a alokace lidi na veci, ktere jeste neexistuji (v
provozuschopnem stavu).

Zamestnanci SuSE maji sve priority stejne jako jejich distribuce.
Pochybuji, ze zamestnanec SuSE bude hackovat jakykoliv produkt tak, aby
vyhovoval nejprve nasazeni v distribuci RH a teprve pak ho SuSE
adoptovala (i kdyz je to mozna pekne vycurana strategie, kdyz nad tim
premyslim). Zaroven pochybuji, ze RH jen tak bez prace vezme neco, co je
skvele funkcni, pouzije to ve sve distribuci a ostatni budou schvalne
pouzivat starsi verze.

Pokud si myslis, ze to tak neni, neni nic jednodussiho, nez aby
distribuce SuSE byly o krok pred vsemi ostatnimi. To ovsem nepujde
zaridit slovy, spise zmenou strategie a alokace zdroju. Po pravde
receno, nepomuze ani kdyz ze me budes delat nekoho, kdo zamerne prehlizi
obrovske zasluhy SuSE.

A nebo nech vymenit vedeni, protoze jestli je to obracene jiz ted, bude
uvnitr firmy neco spatne.

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz