jak se detekuje korektni "umount"

Milan Kopacka Milan.Kopacka na seznam.cz
Čtvrtek Leden 30 21:57:50 CET 2003

On Wed, 29 Jan 2003 14:43:48 +0100, Jirka Kosina wrote:

Dobry vecer,

> V superbloku filesystemu je na to priznak, ktery umount po provedeni vsech
> nutnych operaci shodi.

> Hm, zkuste ho tesne pred restartem proste umountovat uplne, co to bude
> delat, pripadne nabootovat v singlemode, a pustit e2fsck na /dev/sda1,
> jestli ten filesytem nemate nejaky zboreny.

odmountovat / se nikdy nemuze podarit, protoze porad bezi
minimalne init, ktery v nem ma cwd. Maximalne ho muzete
remountout na read-only

mount / -o remount -o ro

Stavala se mi podobna vec (ciste zdownovany system mel po novem
nabehnuti chyby ve filesystemu) a nejspis za to mohl disk, ktery
nestacil pozapisovat vsechny zmeny driv nez kernel pres APM vypl
masinu. Pomohlo do downovaciho skriptu pridat mezi remount rootu
na readonly a prikaz pro vypnuti pocitace neco jako

sync
sleep 5

Vyzkousejte, uvidite.

  Milan Kopacka