boot disketa pro RH8

oldfrog na volny.cz oldfrog na volny.cz
Čtvrtek Leden 30 22:45:52 CET 2003

>neudělal jsem si %subj% při instalaci a nějak mi zdechl obsah partišny
>/boot. Wokna jsem sice nahodil, ale jen fdisk/mbr. Instalovat celý linux
>znovu nechci, tak pokud někdo sedíte na tlusté lince, prosím o poslání toho
>image (nebo URL kde se dá stáhnout). Rescue režim z RH8 ani MDK9 mi
>nepomohl. Dokonce mi ani nedovolili udělat chroot /mnt/sysimage abych tam
>poštval lilo.

Rescue rezim Vam akorat poskytne mini-linux, pomoci ktereho si muzete
chybu sam rucne opravit. V tomto pripade zrejme zkontrolovat svazek,
asi  pomoci "fsck /dev/hda1", pak zkontrolovat, co je na nem umisteno
"mount /dev/hda1 /adresar && ls -l /adresar" a podle vysledku pak opravit
lilo - pomoci chrootu do pripojeneho root oddilu, pripojeni boot partisny,
prikazu lilo, odpojeni boot, partisny, vyskoceni z chrootu a restartu.

Pokud mate moznost nastartovat rescue rezim, staci Vam s velkou
pravdepodobnosti  k naprave.

>Jo a ještě budu moc rád, pokud mě můžete nakounout co tam mám při bootu
>napsat, když /boot je na hda1 a "/" je na hda7

Jadru predate parametr "root=/dev/hda7" a ono jej pripoji a bude
na nem spoustet init, ten muzete take zadat - pomoci parametru
init, treba "init=/bin/sh". Adresar /boot/ si propojite kdykoli pozdeji,
asi nejak takto "mount /dev/hda1 /boot".

Uspech preje
OldFrog.