Antivir AVG

Michal Dobes dobes na tesnet.cz
Pátek Leden 31 10:20:03 CET 2003

"Ing. Pavel PaJaSoft Janousek" wrote:

>         IMHO je lepsi zborena sit nez admin na dovolene ci mimo dotycny

Co je to dovolena? :-)

> testovaci komplet a aktualizace stejne nema smysl - proc by tam teda ten
> AV byl?

Myslim, ze to je slozitejsi. Jde o to, zda pro Vasi firmu predstavuje
vetsi riziko to, ze bude chvili radit nejaky vir nebo to, ze nasledkem
update antiviru bude stat cela firma.
Pokud je samozrejme jedina hradba proti virum antivir a pripadny vypadek
vetsiny pocitacu neni casove kriticky, tak s Vami souhlasim. Pokud je
antivir jen doplnek k dalsim opatrenim (hlavne vychova lidi, aktualizace
softu, nastaveni prav, ....) a na funkcnich pocitacich zalezi zivnost,
tak kratkodoba neaktualnost antiviru se da pochopit jako akceptovatelne
reseni.

> PS: U AVG vim na co narazite, resili jsme to u zakazniku~ nekolik dni, i
> mistr tesar se nekdy utne... ostatne, naprava byla velmi rychla...

Ano, potiz je v tom, ze obcas se tech mistru utne vice. U AVG nastesti
obvykle behem nejake doby vyjde dalsi aktualizace s opravou, u nekterych
je to horsi.
Ja jsem k temto automatickym systemum dost neduverivy. Par let stary
pripad, kdy po presmerovani DNS se zdrojem pro LiveUpdate od Nortona
doslo klidne k nainstalovani cehosi podivneho z presmerovaneho mista
je vic nez prikladna ukazka, jak si zaridit instalaci na cizi pocitace
mnou zadane "aplikace". Ani po tomto to Nortonu moc neslo, pak sice se
uz paskrivec nenainstaloval, ale par DoS utoku se na to tema objevilo.
A buh vi, jak to ma reseno AVG, Microsoft, RedHat a mnozi dalsi....
Obcas ma clovek pocit, ze digitalni podpis neni spatna vec, jen jej
spravne pouzivat. :-)

Apropo, pokud jsem spokojeny uzivatel AVG na stanicich, tak opet zalezi
na tom, zda ho bubu chtit na server? Je rozumny i pohled, ze na server
dam neco jineho, at tim pridam dalsi lovici vrstvu.

	Majkl