RedHat vs Debian

Michal Ludvig michal-linux na logix.cz
Pátek Leden 31 18:21:02 CET 2003

Ing. Pavel PaJaSoft Janousek wrote:

> Cituji: "Nová Glibc, GCC i záplaty pro UTF jsou právě výsledkem práce RH
> a ostatní to buď právě adoptují nebo na tom pracují"

Jiste nedorozumeni mozna prameni z faktu, ze verejne CVS servery
nekterych GNU projektu jsou skutecne provozovany RedHatem. Konkretne na
sources.redhat.com je mimo jine GDB, binutils, GCC a Glibc. Taky je
pravda, ze ve vyvoji GCC a GDB jsou vyznamnou merou zastoupeni lide z
RedHatu, pricemz duvod je zejmena ten, ze RedHat pred casem koupil firmu
Cygnus, ktera se vyvojem GCC & spol velmi intenzivne zabyvala (zejmena
portovanim na vsechny mozne a nemozne architektury) a nekolik let vyvoj
"tahla". Zajimava perlicka je, ze nekteri vyznamni vyvojari stale jeste
pouzivaji adresu @cygnus.com misto @redhat.com, ackoliv jsou placeni
RedHatem.

Takze shrnuto: RH poskytuje temto projektum jak svou techniku, tak sve
lidi a to nejspis ve vetsi mire nez ostatni distributori, ale na druhou
stranu neni pravda, ze by vyvoj GCC, GDB, Glibc atd. probihal jen v
RedHatu - staci si prohlednout ChangeLogy zminenych projektu.

Michal Ludvig