lilo&linux&win

Valter valter na atlas.cz
Úterý Červenec 1 17:12:32 CEST 2003

> Opravuji, umi :-)
Nie, nevedia. Iba si to myslia.

> A proc by nebootovaly? Pokud mam 2 fizycke disky a v biosu dam poradi
>  bootu D,A,CDROM (napriklad), tak mi W98 bootojou z druheho HDD.
> Pokud mam jeden disk rozdeleny na dve partysny a nastavim aktivni tu
> druhou, opet neni problem bootovat odtud. Mam to ale vyzkousene kdyz
> na HDD byly pouze Windows. -- Petr
Spominane nastavenie v BIOSE robi presne to
iste ako v lilo.conf prikaz bios=0x8(nieco)
Zmeni mapovanie diskov a Windows bude startovat
akoby z /dev/hda (pretoze tomu bude verit)

Ak vsak mate lilo na /dev/hda a v nom odkazujete
na Windows umietneny na non-/dev/hda, tak ten
Windows nepojde. Bude sa snazit najst svoj zavadac
na /dev/hda(x) a ten nenajde.

Linuxovi je to jedno, ak sa nacita lilo a odkaz v nom
spravne uakzuje na /dev/[h|s]d(x)(y), tak nabootuje.

BTW:
Od nejakeho datumu maju dosky moznost zobrazit "boot-menu"
a volbu zariadenia z ktoreho maju startovat bez potreby
zmeny hodnot v BIOSE.
Ak ma povodca threadu takuto dosku, moze vyuzit tuto
funkciu a nemusi si trapit hlavu ako nastavit lilo.

Ing. Mayer Valter, Senec
Slovak Republic,  Europe