kalibrace monitoru pro linux?

Valter valter na atlas.cz
Úterý Červenec 1 17:45:50 CEST 2003

> zatím se mi podařilo jen částečně kalibrovat monitor pod linuxem.
> Standardně existuje pro XFree utilitka xgamma, kterou lze nastavovat
> jednotlivé kanály. Já bych ovšem potřeboval nastavit monitor podle
> .icc profilu příslušné tiskárny nebo labu. Zkoušel jste to někdy
> někdo?

Neviem, ci nebudem trepat sprostosti, ale AFAIK sa monitor
nenastavuje podla .icc nejakeho zariadenia, ale tak aby
zobrazoval spravne to, co mu posle graficka karta.
.icc od monitora ma dodat jeho vyrobca. Takisto aj
k ostatnym zariadeniam.
Platforma pre DTP zabezpecuje v procese spracovania
obrazovej informacie preklad .icc medzi ednotlivymi
komponentami (napr scaner->vga->printer = 2 preklady)

Ak potrebujete vyladit monitor pre jedno konkretne
vystupne zariadenie, je najjednoduchsou (a najspolahlivejsou)
vyrobit si obrazce s urcenymi farbami (cislo je skratka
cislo), vytalcit a podla vytlacku nastavit monitor.

Tiez som si pre spracovanie fotiek v Gimpe spravil
kontrolne obrazky, ktore som nechal prebehnut cez
digitalny fotolab.

Ing. Mayer Valter, Senec
Slovak Republic,  Europe