trosku OT: Posouzeni vhodnosti HW pro linux server

Dan Bar Daniel.Bar na seznam.cz
Čtvrtek Červenec 3 21:12:57 CEST 2003

Je to vse Very IMHO

Tecka Tecka napsal(a):
> Dobry den.
> Stojim pred ukolem postavit/koupit pro nasi skolu novy sever.
> Bude slouzit jako file/mail/web-server (poradi dle dulezitosti)
> Celkovy pocet uctu bude do 1000,
> soucasne pripojenych uzivatelu prumerne 50 max 100.
> Cenova relace do 60 000 Kc s DPH!
> Dle svych predstav jsem zadny "hotovy" server nenasel
> proto jsem dal dohromady tohle:
>
> MB: MB INTEL WINTER PARK S875WP1-E
> CPU: P4 2,4G (512kB/800Mhz) RAM: 2x 512MB

in dual channel mode i suppose ...

> Sitovky: integrovane  - Intel PRO/100+ a Intel PRO/1000 XT
> Radic: Adaptec RAID AAR-2400A (hw ATA raid5)
> HDD: 4x ATA Maxtor 120GB 7200rpm
> Case: Intel SC5250   + nejake dalsi smeti
>
> Chtel bych vedet, zda mam/muzu ocekavat njk. problem s instalaci
> (system bude s nejvetsi pravdepodobnosti Mandrake-9.1)
> popr. zkusenosti s timhle MB(chipsetem), sitovkama, radicem

V prve rade se podivat na "Linux hardware compatibility list"

Suse: http://hardwaredb.suse.de/index.php?LANG=en_UK
RH: http://hardware.redhat.com/hcl/
Mandrake: http://www.mandrakelinux.com/en/hardware.php3
Howto: http://www.linux.org/docs/ldp/howto/Hardware-HOWTO/

A treba i do Documentation adresare kernelu.

- promyslete si moznost, ze byste rozdelil jednotlive aplikacni servery
na vice stroju. Duvody napr: bude web i pro internet? Pokud ano, pak
bych jej dal do DMZ - vse na jednom PC by pak byl prilis velky risk.
Dale by to bylo vice failsafe. Administraci byste mohl rozdelit vice
lidem ...

- ja bych sel take do intela. Preci jen pokud mate chipset, procesor a
dokonce i MB od jednoho vyrobce, je zde mensi sance, ze se dostavi problemy.

- co se tyka i875 chipsetu, nemyslim ze je velkou vyhodou oproti i865.
Tedy pokud netouzite po "turbo modu" (vykonove navyseni proti i865 par
procent) a ECC u i875, pak i865PE nebo i865G je IMHO pro vas to prave.
Mohl byste tu usetrit na jine komponenty. (see
http://www.xbitlabs.com/articles/chipsets/display/springdale.html)

- s tim casem mam shodny nazor jako kolega. Hlavne abyste v nem mel dost
prostoru a vetracku. Docela se mi libi cases AOpen.

- u HDD se take shodneme (info od prodejce PCs). WD, pak Seagate
(Barracuda V uz jsou ruchlejsi, IV byly pomale pri zapisu) mozna IBM
(jestli se uz zlepsily).

- open IMHO: na server bych dal spis *Debian*, RH nebo Gentoo.

Dan