Práva do složky /var /usr

Pátek Červenec 4 19:27:10 CEST 2003

Dejma píše:
> [...]
> (/var a /usr v té době byly namontěný)
> Pak jsem změnil fstab (zrušil záznamy o /var /usr z jiných disků) a v
> rescue konzoli to překopal příkazem:
> cp -Ru /data/* /
>
> Linux v pohodě najíždí, vše fachá jak má, ale práva na souborech /usr a
> /var jsou všude pouze pro uživatele root a skupinu root.
> To se týká i složky /var/www
>
> Při instalaci jsem zvolil úroveň zabezpečení "Vysoká".
> Teď nevím jestli to je blbý nebo ne (ty práva a vlastnění uživatele root
> na složku /var /usr), aby se mi to v budoucnu při nějaký vyfikundaci
	Vadit do docela bude. Jestli ještě máte původní data, spusťte ten
příkaz jinak, např. cp -a nebo jiný postup podle
http://faq.linux.cz/52-kopirovani-svazku.html
Jinak pomocí verifikačních skriptů upravte práva těch souborů a adresářů,
které nesouhlasí s údaji v databázi.

> Rád bych se dozvěděl, jestli to mám radši naistalovat znovu s odpojeným
> hdc a hdd nebo to nevadí?
	Taky řešení. Jestli vám není líto své vlastní práce nebo by výše
uvedené postupy pro vás znamenaly práce ještě více (ale u toho byste
se zase poučil), pak klidně. Rozhodně si systém v této podobě nenechávejte,
mohl byste se dost divit.