Linux na USB disku

BOBO b2 na quick.cz
Sobota Červenec 5 10:30:33 CEST 2003

Tak tedy zatim dekuji, celkem jste mne vyplasil :o) Mam nad cim premyslet za
dlouhych zimnich veceru. Na prvni pohled to vypadalo tak, ze pripojim USB
disk, udelam na nej instalaci a v pripade, ze PC podporuje bootovani z USB
nebude problem. Disky by meli v tom pripade byt porad na stejnem miste.
BOBO

-----Original Message-----
From: Petr Šobáň [mailto:soban na centrum.cz]
Sent: Saturday, July 05, 2003 10:18 AM
To: linux na linux.cz
Subject: Re: Linux na USB disku

Dne so 5. července 2003 09:55 jste napsal(a):
> Tak k prvni casti, o ktere se ma smysl bavit :o) Proto sem pisu, abych se
> dovedel, jak tu instalaci spachat. A pokud je to problem bootovat z
> diskety, tak to beru jako radu a necham to byt. Tak z druhe strany. Psal

No zase tak velký problém by to být neměl, asi by bylo vhodné mít na disku
pouze jeden oddíl (root) no a ten potom zadávat jako parametr při botu
root=/dev/zarízení.
Dále budete muset mít jádro s podporou různých USB řadičů a použít vždy ten
správný takže se bude muset asi startovat tak jako z scsi disků přes
ramdisk.
(což jsem nikdy nepoužíval takže v tomhle vám neporadím)

Další problém bude asi swap jak ten potom připojovat pokud je taktéž na tom
USB nevím asi by se musel napsát nějaký skript a nejdříve by to naběhlo bez
swapu a až potom by to ten swap připojilo podle toho co to bude za zařízení.

> jsem, ze chci na prenosnem disku Mandrake. Live CD mam Slackware. Jak si
> tedy pomoci Live CD Slackware spustim z disku Mandrake? Trosku mne to
trapi
> :o) Ale pokud vite radu, dekuji za ni predem.
> BOBO

PS. Prostě podle mě je to zbytečně moc komplikované, pro přenášení dat stačí
botovat z live CD a disk si připojit ručně. Možná pokud máte pouze pár PC by
se možná oplatilo udělat botovací diskety pro každý PC kde by se ty
parametry
zadaly napevno, ovšem jak potom změníte nějakou věc vHW toho PC tak to zase
budete muset předělat atd....
Prostě podle mě je to hromada zbytečné práce. (proč to dělat jednoduše když
jde složitě :-)) )

PS2. Zase nejsem takový odborník takže možná mi něco uniká a půjde to
lehčeji
udělat, ale moc tomu nevěřím.