par otazek

Pavel Kraus pavel.kraus na matfyz.cz
Neděle Červenec 6 16:08:29 CEST 2003

> spustil jsem si Slackware Live CD a zkousim, jak vypada Linux.
> Dovolim si Vam vypsat nejake svoje pochyby a otazky a prosim Vas o
> shovivavost ve Vasich pripadnych odpovedich:
>
> - jak se meni rozliseni obrazovky?

Nevim jak je to u Slackware Live CD, ale pokud jde o rozliseni v X windows,
tak to se pise do souboru /etc/X11/XF86Config

> - otevrel jsem zkusebne soubor vytvoreny ve Wordu a ukazalo se to
> super, ale v nabidce jsem nenasel ceske fonty. jsou potom v
> distribucich nebo se daji lehce doinstalovat?

Nejake zakladni fonty jsou v distribuci X windows, dalsi se daji doinstalovat.

> - to "animovani" nabidek vypada pekne, ale mam pocit, ze to je takovy
> pomaly, a vubec odezva je nejaka pomala. Jakoby to bylo vsechno liny.
> Kde se vypina ta animace?

To zalezi na grafickem prostredi. Pro linux a X windows je jich nekolik,
nejznamejsi jsou KDE a GNOME.

> - trochu se bojim, abych prevedl vsechny svoje maily z The Bat! do
> nejakyho slusnyho klienta na Linuxu. Mam to rozdeleny do ruznych
> podslozek - bude to asi dost prace, co?

Nedavno (pred tydnem?) se tu na to nekdo ptal, takze viz archiv.

> - delam stranky v Dreamweaveru, uz se to tady probiralo, a zda se, ze
> neexistuje alternativa na Linuxu. Kodari se asi budou usmivat, ale
> WYSIWYG je pro me mnohem snazsi prace pri tvorbe stranek, no proste
> ten Dreamweaver nebo Golive potrebuju. Co byste poradili? Existuje uz
> neco schopneho na spusteni Windows programu pod Linuxem?
> A jak to je - musim mit nainstalovany Windows nebo to jde bez nich?

WINE.  Windowsy mohou a nemusi byt pritomny.

--
Pavel Kraus
GPG/PGP FP: 982B E56B 1372 FD2A AA14  9A7D A35F 7B2C 1275 9D7F