Linux a zabijeni procesu pri nedostatku pameti

navlist na centrum.cz navlist na centrum.cz
Neděle Červenec 6 20:30:45 CEST 2003

distribuce Slackware9. Vse funguje v poradku, ale stalo se mi, ze
Mozilla (1.4 final) znenadani pri 6ti otevrenych tabech zmizi. V logu
jsem se docetl, ze proces byl zabit jadrem pro nedostatek pameti.
misto aby vratil chybu na zadost o dalsi pamet, pro jistotu proces
zabije. Vyskytuje se nekde patch na tuto featuru, ktery by jadro
upravil tak, aby proces informoval o nedostatku pameti (vracenim
prislusne odpovedi) misto jeho zabiti ?

>To bude ale chyba Mozilly, mozna neco s fontama,
>reseni tedy nelze hledat v uprave jadra! Pouzivate
>swap?

Fonty pouzivam standartni slackwaracke + z baliku corefonts
(.sourceforge.net), se zobrazovanim nebyl doposud problem.
Swap pouzivam (disk na jinem kabelu, jen udma2 misto udma6 hlavniho)
o velikosti mezi 120-200MiB (nejsem si jist).
Spise nez fakt ze mi Mozilla obcas padne - preci jen bezela par
hodin, a 3 tech 6ti tabletu se co minutu obnovovaly - (znam to i z
jinych prohlizecu ;), me desi to ze si jadro zabiji procesy, misto
aby jim (jak jsem doposud predpokladal) oznamilo nedostatek pameti.

A kdyz uz jsem u toho padani - existuje pro Mozillu nejaka moznost,
jak by obnovila tablet pred padem ?

Dekuji, Tomas Navara