Linux a zabijeni procesu pri nedostatku pameti

Lukas Cirkva L.Cirkva na sh.cvut.cz
Pondělí Červenec 7 14:11:14 CEST 2003

Dobry den,

navlist napsal/a:
> Dobry den,
>
> mam pocitac AMD AthlonXP 2400+ (linux-2.4.21-ck3) s 256MiB RAM, distribuce Slackware9. Vse funguje v poradku, ale stalo se mi, ze Mozilla (1.4 final) znenadani pri 6ti otevrenych tabech zmizi. V logu jsem se docetl, ze proces byl zabit jadrem pro nedostatek pameti.

Ano, linux rady 2.4.x se chova ve std. nastaveni tak, ze kdyz dojde
systemu pamet okamzite strili nejnenazranejsi procesy, vetsinou to byva
jeden jediny. Reseni je jednoduche, bud domluvit kernelu nebo zvysit
velikost pameti (napr. pridanim swapu) nebo domluvit mozille, aby nebyla
tak nenazrana.

> Docetl jsem se, ze linux se lehce lisi pri alokaci pameti - ze misto aby vratil chybu na zadost o dalsi pamet, pro jistotu proces zabije. Vyskytuje se nekde patch na tuto featuru, ktery by jadro upravil tak, aby proces informoval o nedostatku pameti (vracenim prislusne odpovedi) misto jeho zabiti ?

Doporusim hledat v dokumentaci ke kernelu. Rada 2.2 se takto nechovala.

--
LC.