legalnost kopirovani distribuci

Oak oak.brno na seznam.cz
Úterý Červenec 8 01:04:27 CEST 2003

Dne ne 6. července 2003 15:32 jste napsal(a):

> Mohou se k tomu zde pritomne kompetentni osoby vyjadrit?

Já bych byl možná i trochu skeptik. Známej se tu (v diskuzi) i přímo p.
Kanie ze SuSE ptal a odpovědi vypadaly ve stylu "ptejte se na co chcete, já
Vám na co chci odpovím". Po zpřesnění a konkretizaci dotazů mu bylo
sděleno, že se odpovědi do týdne objeví na webu SuSE, kde ale dlouho nic
takovýho k nalezení nebylo...

Ale konkrétně mě zarazilo, že se tolik liší to, co SuSE CZ dnes říká od
toho, co jsem se dozvěděl z licence FTP verze SuSE 8.2 (nebo 8.1? - už
nevím kterou jsem si to četl). Pokud se CD CZ verze natolik (politicky)
liší od FTP, je to s podivem, že ji ještě někdo kupuje, neboť koupí na tom
dále tratí - je výrazně omezován (nemožnost instalace systému na jiný
počítač, samozřejmě /to plně chápu/ nemožnost kopírování médií) oproti FTP
verzi, která je GPL vyjma programů zahrnutých v distribuci, které mají
speciální (neGPL) licenci (alespoň to jsem pochopil z licenčního souboru v
rootu distry).

> Jestli je to takto, prestanu SuSE pouzivat.

Já si chtěl 8.2 CZ koupit (už mám zakoupenou starší verzi), ale napůlky, což
prý nemůžu. Zatím používám FTP verzi, která se mi zdá licenčně "vpořádku",
s obdobnýma podminkama jako jiný distry tohoto typu. Kdybych zjistil, že
ani FTP verzi nepoužívám v souladu s její licencí, pak bych taky viděl
jediný východisko přejít na distru, která nestanovuje takový bariéry. Mý
oblíbený aplikace mi povalí stejně dobře i jinde. A můj tučňák se bez
chameleona určitě taky obejde :-)) (i když sou kámoši :-).
Mý uznání patří vývojářům SuSE, ale taky nezůstanu u této distry za každou
_cenu_.

Zdraví,

Oak