Úroveň zabezpečení + host.deny

Zdenek Mazanec zdenek.mazanec na contactel.cz
Středa Červenec 9 11:50:19 CEST 2003

> v mdk si povypinaj tie blbosti ako uroven zabezpecenia.
> je to uplna somarina a ked som este v pradavnych dobach :) usoval mdk
> nikdy som to nepouzival.
Tyhle generalni soudy opravdu zboznuju (a komentovani nad puvodni text
taky). "Ja jsem to nepouzival -> je to na nic".

msec. To je vec, ktera krome tohoto souboru modifikuje (pravidelne kazdou
hodinu) jeste i radu dalsich a to podle nastavene konfigurace. Krome
defaultnich peti stupnu (1 az 5)  je mozne jemnejsi donastaveni/premosteni
nekterych nastaveni pomoci pridavneho konfiguracniho souboru (man mseclib)
Pozor, krome modifikace souboru take zhusta meni pristupova prava, dobu
expirace uctu a podobne veci.

Nastaveni povolencyh sluzeb (tech, co jsou kompilovane s podporou pro tcp
wrapper), pristupova prava k mnoha souborum, uroven logovani, doby expirace
hesel/uctu, moznost prihlaseni roota a mozna i dalsi na ktere jsem
momentalne zapomnel.

To neni stastny postup. Nejdriv zabednit a pak postupne povolovat. Jinak vam
do nekola dnu nekdo oloupe, automatickych skeneru dnes beha spousta. A
nezapomente updatovat. Taktez procist si kousek literatury by nezaskodilo,
zvlast, kdyz si chcete hrat se serverem.

--
Zdenek Mazanec, Contactel s.r.o.
http://mandrake.contactel.cz