Pomaly start linuxu

Petr Klima xklima08 na stud.fit.vutbr.cz
Čtvrtek Červenec 10 16:02:31 CEST 2003

Dobry den,

Frank J. Tomes wrote:
> [...]
> badam a ucim se nove veci (i kdyz nejsem z IT, jsem pravnik) a jen
> jsem si myslel, jestli neni nekde moznost drobneho tunningu.
> Nikdo mi toto srovnani neporadil, jde o praktickou zkusenost se
> strojem, kde jsou nainstalovane 3 OS a kazdy, co ten stroj pouziva
> (otec i bratr) se tez mohou seznamovat s ruznorodosti informacnich
> technologii.
> Za zacatecnika se nepovazuji, pracuji s unixovymi systemy pres 7 let
> (SCO UnixWare, Digital Unix, Linux - ruzne distribuce, *BSD), presto
> mam pocit, ze jde o nekonecny pribeh a vim, ze nic nevim :-)

Je to podivne, ale svym zpusobem logicke - ruzne distribuce startuji
ruznou rychlosti. Mel jsem kdysi RedHata a SuSE a od prechodu na
Debian mam pocit mnohem sviznejsiho startu. Mandrake zrejme patri k
tem "zdechlym". Cele je to zpusobeno tim, ze shellovsky skript je
druha nejpomalejsi vec na zemekouli (prvni jsou sneci). Nevim, proc
maji startovaci skripty nektere distribuce rychlejsi, nektere
pomalejsi, nejspis to bude zpusobeno tim, co vsechno se v nich dela.
Rychlosti startu take nepomahaji vymozenosti jako je framebuffer.

> Nechtel bych se Vas svoji reakci nijak dotknout, velice si vazim Vas i
> Vasi prace, kterou pro linuxovou komunitu delate.
> Dekuji za Vas cas a tesim se na dalsi konstruktivni pripominky k
> problemu.

P.S.: Na zaver a mimo misu si dovolim jednu poznamku - dlouho, opravdu
dlouho jsem tu nevidel nekoho, kdo pise hezky cesky. A kdo je tak
nebetycne slusny. Asi to souvisi s tim, ze pisatel neni informatik
(hanba informatikum - i mne).

--
Petr "Tosuja" Klima
mail: xklima08 na stud.fit.vutbr.cz