Pomaly start linuxu

Frank J. Tomes frank na juristic.cz
Čtvrtek Červenec 10 11:57:32 CEST 2003

Vazeny kolego,
rad bych se v kratkosti venoval Vasemu prevazne off-topic prispevku.

On Wed, 9 Jul 2003 07:34:46 +0000 (UTC), Radek.Vybiral na vsb.cz (Radek
Vybiral) wrote:
>Vážně by mě zajímalo, kdo kdy většinou začínajícím uživatelům poradil
>srovnávat systémy podle toho, za jak rychle "naběhnou"...

Nejde preci o nejake exaktni mereni ci nedej boze benchmark :-) Jen me
mrzi, ze s mandrake na tom stroji startuje pomerne pomalu (skoro 4x
dele nez FreeBSD). Jsem trpelivy clovek a klidne si pockam. Rad take
badam a ucim se nove veci (i kdyz nejsem z IT, jsem pravnik) a jen
jsem si myslel, jestli neni nekde moznost drobneho tunningu.
Nikdo mi toto srovnani neporadil, jde o praktickou zkusenost se
strojem, kde jsou nainstalovane 3 OS a kazdy, co ten stroj pouziva
(otec i bratr) se tez mohou seznamovat s ruznorodosti informacnich
technologii.
Za zacatecnika se nepovazuji, pracuji s unixovymi systemy pres 7 let
(SCO UnixWare, Digital Unix, Linux - ruzne distribuce, *BSD), presto
mam pocit, ze jde o nekonecny pribeh a vim, ze nic nevim :-)

>Stačí se podívat do adresáře se startovacími skripty a tam je vidět, co
>všechno systém provádí/spouští před tím, než přijde na řadu výzva pro
>přihlášení se.
Ano dekuji za nasmerovani, znovu to prolezu a pokusim se jeste neco
povypinat.

>Jelikož se u Unixů obecně nepředpokládá, že se budou rebootovat 6x za den,
>je doba spuštění té které distribuce docela irelevantní...
Irelevantni mi prijde spise to Vase souveti. S premisou souhlasim, se
zaverem nikoliv. Pokud doba startu systemu nema vyznam pro Vas,
neznamena to, ze nema vyznam pro jine.

Co napr:
- vyvoj jadra
- multiboot stroje
- notebooky

Nechtel bych se Vas svoji reakci nijak dotknout, velice si vazim Vas i
Vasi prace, kterou pro linuxovou komunitu delate.
Dekuji za Vas cas a tesim se na dalsi konstruktivni pripominky k
problemu.

frank

--
Pacta sunt servanda (smlouvy maji byt plneny) = nejvyssi zasada pravni
Quitum non movere (nehybat tim, co je v klidu) = nejvyssi zasada administratorska

Mgr. Bc. Frank J. Tomes
e-mail: frank na juristic.cz http://www.juristic.cz